اسفندیار خزائی نیروی انسانی، منابع طبیعی، سرمایه‌های مالی و اجتماعی را از ارکان توسعه پایدار نام برد و تصریح کرد: برای تحقق توسعه پایدار در هر جامعه‌ای بایستی سرمایه ملی درست استفاده شود و منابع طبیعی یکی از این سرمایه ‎‌های مهم است وحفظ و حراست این منابع باید توسط افراد با نقوذ و تأثیرگذار در بین مردم از قبیل: ائمه جمعه و جماعات، مبلغان دینی، شعرا، نویسندگان و رسانه ملی در جامعه به‌خوبی بیان شود.
کد خبر: ۷۴۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 07 May 2019
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تأکید بر اهمیت منابع طبیعی در توسعه پایدار، گفت: باید تلاش کنیم تا با اجرای برنامه‌های باکیفیت در نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در بین مردم، جوامع محلی و بهره‌برداران نقش تاثیرگذاری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، خزائی در جلسه شورای فرهنگی منابع طبیعی استان همدان، اظهار کرد: فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی مستلزم همکاری و مشارکت همه اقشار جامعه است و در این راستا همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید منابع طبیعی را یاری کنند تا حفظ طبیعت به یک فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به ارزش‌های بالای زیست محیطی منابع طبیعی افزود: منابع طبیعی ثروت عمومی و متعلق به عموم مردم است و کسی حق ندارد این منابع با ارزش خدادادی را از بین ببرد.

خزائی تصریح کرد: باید از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای فرهنگ سازی منابع طبیعی استفاده کرد ونقش تاثیر گذار طلاب، روحانیون ومبلغین دینی در فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی نباید فراموش شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه منابع طبیعی پایه واساس توسعه است، یادآور شد: همه افراد نقش مهمی در فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی در جامعه بر عهده دارند و این موضوع باید از سوی ائمه جمعه و جماعات و تریبون‌های نماز جمعه نیز مورد توجه قرار گیرد واز برنامه‌های جدی و فرهنگی خود قرار دهند.

وی نیروی انسانی، منابع طبیعی، سرمایه‌های مالی و اجتماعی را از ارکان توسعه پایدار نام برد و تصریح کرد: برای تحقق توسعه پایدار در هر جامعه‌ای بایستی سرمایه ملی درست استفاده شود و منابع طبیعی یکی از این سرمایه ‎‌های مهم است وحفظ و حراست این منابع باید توسط افراد با نقوذ و تأثیرگذار در بین مردم از قبیل: ائمه جمعه و جماعات، مبلغان دینی، شعرا، نویسندگان و رسانه ملی در جامعه به‌خوبی بیان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار