محمد تقدیری در رابطه با زنان مهرورز حمایتگر عنوان کرد: معمولا این دسته از زنان همسران خود را با کودکان اشتباه گرفته و در واقع ایفای نقش یک مادر را جایگزین نقش همسری خود می‌کنند و همیشه مانند یک کودک با همسر خود برخورد کرده که متاسفانه آمار برخی از مراجعه کنندگان در رابطه با این موضوع هم نتیجه عادت غلط زن در خانواده است.
کد خبر: ۷۴۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 07 May 2019
زندگی زناشویی پر از رمز و راز‌هایی است که برای یافتن آن‌ها باید مهارت‌های ویژه و اثربخشی را آموخت تا بتوان زندگی جذاب و پر از هیجان را برای خود و شریک زندگی رقم زد.

به گزارش ایسنا، بر خلاف تفکر بسیاری از افراد که زندگی زناشویی را تنها در ازدواج و زیر یک سقف زندگی کردن می‌دانند باید برای پایداری زندگی، شیوه سبک آن را آموخت.

به گفته یک روانشناس در زندگی زناشویی مرد و زن باید مهارت‌هایی را بیاموزند که بتوانند در بطن زندگی با اجرا کردن آن مهارت‌ها زندگی جذاب خود را پر از هیجان و زیبایی کنند.

تقدیری با بیان اینکه مردان در مقابل رفتار همسر خود بسیار حساس هستند اظهار کرد: بسیاری از مردان و یا به جرئت می‌توان گفت تمام آن‌ها از زنانی که رفتار‌های غیرمعقول و عادت‌های نامناسبی را از خود نشان می‌دهند انزجار داشته و آن‌ها را شریک مناسبی برای زندگی نمی‌دانند.

وی ادامه داد: زنان هیستریونیک، مهرورز حمایتگر، شکاک و زن مردنما از دسته زنانی هستند که مورد علاقه بسیاری از مردان نبوده و در واقع در زندگی زناشویی خود دچار مشکل می‌شوند.

 تقدیری با اشاره به زنان هیستریونیک یا توجه طلب تصریح کرد: این دسته از زنان افرادی هستند که علاقه دارند مورد توجه بیش از حد واقع شوند و می‌خواهند که گرم و قدرتمند به چشم بیایند در صورتی که به شدت در پشت صحنه یخ زده‌اند و این رفتار مصنوعی نه‌تن‌ها در مقابل همسرشان بلکه در عموم افراد نیز کاملا قابل تشخیص است.

 وی در رابطه با زنان مهرورز حمایتگر عنوان کرد: معمولا این دسته از زنان همسران خود را با کودکان اشتباه گرفته و در واقع ایفای نقش یک مادر را جایگزین نقش همسری خود می‌کنند و همیشه مانند یک کودک با همسر خود برخورد کرده که متاسفانه آمار برخی از مراجعه کنندگان در رابطه با این موضوع هم نتیجه عادت غلط زن در خانواده است.

 این روانشناس با تاکید بر اینکه زنان شکاک با گذشت زمان پایه‌های زندگی خود را سست می‌کنند خاطرنشان کرد: این گروه از زنان به طرز شگفت انگیزی به همسر خود شک دارند و به طور مداوم در جستجوی نشانه‌ای از خیانت هستند، این گروه بدون مقدمه به دنبال همسرشان بوده و همیشه او را تعقیب می‌کنند.

 تقدیری با اشاره به گروه آخر، زنان مردنما مطرح کرد: این دسته از زنان به انجام کار‌های مردانه علاقه شدیدی دارند و به طرز عجیبی از ظرافت زنانه دوری می‌کتند و مردانی که با این گروه زندگی از زنان می‌کنند با گذر زمان مردانگی خود را از دست داده و در این گروه وظایف افراد جابجا می‌شود.

 این مشاور خانواده با تاکید بر اینکه زن در بستر خانواده باید لطافت و ظرافت‌های خود را حفظ کند اضافه کرد: در بستر خانواده، هر یک از اعضا وظیفه تعیین شده‌ای را دارند و زنان نباید به هیچ عنوان با انجام رفتار‌های مردانه و خشن این حس را به همسر خود القا کنند که می‌توانند بسیاری از کار‌های روزمره خانه را خود به تنهایی انجام دهند.

 تقدیری در پایان با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های سبک زندگی و چگونگی برخورد با همسر پیش از ازدواج بسیار مهم و ضروری است افزود: متاسفانه بسیاری از افراد بدون اینکه حتی ذره‌ای نسبت به مهارت‌های زندگی شناخت داشته باشند اقدام به ازدواج کرده و با با انجام اقدامات ناشیانه به علت عدم آگاهی در بطن زندگی دچار مشکل می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار