فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اعلام اینکه تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان طی ۶ مرحله در قالب ۱۲ کامیون شامل کالا‌های اساسی، مواد خوراکی، پوشاک و ... به استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان، خوزستان از شهرستان ملایر ارسال شده گفت: شهرستان ملایر در این زمینه رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۴۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 06 May 2019
سید جواد حسینی با اشاره به طرح سراسری هر مسجد یک خانه گفت: سهمیه ملایر برای ساخت منزل مسکونی در استان سیل‌زده لرستان ۱۰۰ خانه اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح جهاد همبستگی ملی هر مسجد یک منزل یک طرح سراسری برای کمک به هموطنان سیل‌زده است که به‌تبع آن ساخت تعداد ۱۰۰ خانه به سپاه شهرستان ملایر واگذار شده اظهارداشت: این یک دعوت ملی است و ضروریست مردم و خیرین ملایری در این طرح مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را انجام می‌دهد گفت: ضمن دعوت از همه همشهریان با محوریت مساجد در بازسازی خانه‌های سیل‌زدگان از مدیران عامل بانک‌ها خواست که در بحث ساخت مدارس مناطق سیل‌زده به کمک سپاه و بسیج پای کار باشند.

حسینی با تأکید بر اینکه مطالعات طرح ساخت ۱۰۰ واحد در استان لرستان در حال انجام است تصریح کرد: نیاز به برنامه‌ریزی و جذب کمک‌های لازم در این زمینه داریم تا بتوانیم کار بازسازی این تعداد منزل را آغاز کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اعلام اینکه تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان طی ۶ مرحله در قالب ۱۲ کامیون شامل کالا‌های اساسی، مواد خوراکی، پوشاک و ... به استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان، خوزستان از شهرستان ملایر ارسال شده گفت: شهرستان ملایر در این زمینه رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سپاه از اعطای تسهیلات اشتغالزا در سال گذشته به‌مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در قالب ۲۲ طرح شامل زنبورداری، پرورش دام سبک و سنگین، صنایع دستی، گیاهان دارویی، پرورش طیور و ...، ابراز کرد: بیشتر این طرح‌ها در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر در زمینه طرح همگام با کشاورز با همکاری بسیجیان رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۱۹ مهندس کشاورزی برای مشاوره روستائیان اعزام شده که این رقم در سال ۹۸ به ۹۵ نفر افزایش یافته است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با تأکید بر اینکه با توجه به ۱۰۴۰ طرح عمرانی سپاه استان که با محوریت آبرسانی و اشتغال است گفت: از این میزان ۱۱۰ طرح سهم شهرستان ملایر بوده که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد و بهزیستی در بحث ساخت خانه در مناطق محروم شهرستان انجام شده است.

حسینی همچنین به اجرای طرح اصلاح و هموارسازی جاده اصلی تویسرکان به همدان توسط بسیجیان این شهرستان در قالب اردو‌های جهادی اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و برداشتن گردنه‌ها، طول مسیر این محور از ۵۵ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند و با توجه به هموارسازی این مسیر تعداد ۷ روستا از توابع تویسرکان و ملایر همچون بادامک، علی‌آباد، عشاق، بابارود، زمان‌آباد و ینگی کند با کوتاهترین مسیر به هم وصل می‌شود که یک تحول بزرگ در حوزه ایمنی، امنیت و اقتصاد است.

وی اجرای طرح جهاد روشنایی را از دیگر اقدامات سپاه ناحیه ملایر بیان کرد و افزود: پایلوت اجرای این طرح برای ایجاد انرژی خورشیدی در روستای علی‌آباد است که رایزنی‌ها و هماهنگی لازم با وزارت نیرو انجام و قرارداد بسته شده و منتظر تعیین زمین مورد نظر هستیم.

سرهنگ حسینی همچنین با یادآوری فرا رسیدن سالروز بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت اظهار کرد: در این روز ۱۶۶ گروه جهادی به‌صورت محله‌محور که در بستر مساجد است در عرصه‌های آموزشی، بهداشتی، عمران و فرهنگی فعالیت‌های متعددی انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از فعالیت ۵ هزار و ۷۶۶ نفر روز در گروه‌های جهادی به‌صورت محله‌محور در راستای طرح‌های اعتلای بسیج خبر داد و افزود: این گروه‌ها شامل بسیج جامعه پزشکی، مهندسین صنعت و پایگاه‌های مقاومت است که به‌صورت تخصصی در راستای ارتقاء و اعتلای بسیج فعالیت دارند.

وی با ابراز اینکه هم‌اکنون سپاه ملایر دو پایگاه فرهنگی در محله‌های شمس‌آباد و دریاچه کوثر در دست اجرا دارد که هنوز نیمه‌کاره مانده است گفت: برای اتمام این دو مرکز تا پایان امسال نیازمند کمک دستگاه‌های اجرایی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار