رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره ناراضایتی مردم از وضعیت بازار گفت: هر سال نمایشگاه ضیافت به منظور تهیه و توزیع اقلام به صورت کلی و با قیمت‌های دولتی برپا می‌شود و به طور جد بر در دسترس بودن اقلام نظارت صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۴۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 06 May 2019
روند صعودی گرانی‌ها در بازار علاوه بر فشار روزافزون برخانواده‌ها، سفره آن‌ها را بیش از پیش کوچک کرده است و نمایشگاه ضیافت با هدف عرضه کالا‌های اساسی موفق ظاهر نشده و تقریبا خالی پیشکش همدانی‌ها شد.

به گزارش ایسنا، این روز‌ها نوسانات قیمت تمام اقلام و کالا‌ها توانسته به تنهایی زندگی مردم را در دست بگیرد و آرامش بازار را در محاصره خود درآورد، اما آنچه در این میان بدیهی و غیرقابل انکار است، تأمین کالا‌های اساسی و ضروری مردم به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان است.

عرضه کالا‌های اساسی در سراسر کشور به مناسبت این ایام آغاز شده و سعی بر این است تا اقلام به قیمت مناسب و به وفور در اختیار مردم قرار گیرد و مردم با آرامش‌خاطر بیشتری به استقبال این ماه عزیز بروند.

چندی است در همدان نمایشگاه ضیافت به منظور عرضه اقلام مورد نیاز و سهولت در تهیه و توزیع مواد غذایی برای هم استانی‌ها برپا شده، اما آنچه قابل بحث است رضایت مردم از این اقلام و قیمت‌های موجود در نمایشگاه است.

استقبال از نمایشگاه خوب بود، اما علاوه بر اینکه خبری از تخفیف نمایشگاهی نبود، کالای اساسی مورد نیاز مردم هم یافت نمی‌شد و مردم قدرت انتخابی برای خرید نداشتند؛ به عنوان مثال از بین مواد ضروری مانند گوشت، مرغ، برنج، تخم مرغ، خرما، روغن، قند و شکر نتوانستیم حتی ردی از نیمی از این اقلام با قیمت‌های دولتی پیدا کنیم.

در میان محصولات غذایی اساسی و مورد نیاز مردم، گوشت اعم از سفید و قرمز از نمونه اقلامی است که عموما تقاضای بسیاری برای آن وجود دارد که البته نوسانات قیمت آن طی ماه‌های گذشته، بازار عرضه و کسب و کار این محصول را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

شهروندان از کمبود قند و شکر گلایه‌مند بودند و گفتند: مدتی است این مواد در بازار سهمیه بندی شده و با قیمت بالا هم به سختی یافت می‌شود همچنین روغن جامد اصلا در استان وجود ندارد و حتی با قیمت بالا هم در دسترس مردم نیست.

یک شهروند گفت: هر سال در آغاز ماه مبارک رمضان به صورت هدفمند بسته‌هایی از اقلام ضروری در سراسر استان توزیع می‌شد و در اختیار همه قرار می‌گرفت، اما امسال قیمت‌ها به روز بوده و اقلامی که زمزمه گرانی آن‌ها وجود داشته باشد، توسط فروشندگان با محدودیت عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: عدم تنوع در غرفه‌های نمایشگاه نیز حاکی از آن است که بُنکداران توان توزیع با قیمت پایین را ندارند و مردم را به سمت اقلام با تنوع کمتری هدایت می‌کنند.

وی افزود: امسال در نمایشگاه هیچ اثری از موادی مانند ماکارونی، روغن جامد، گوشت، مرغ، شیلات و توزیع تخم مرغ شانه‌ای نیست.

تأمین اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان هدف اصلی نمایشگاه ضیافت است

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره ناراضایتی مردم از وضعیت بازار به خبرنگار ایسنا گفت: هر سال نمایشگاه ضیافت به منظور تهیه و توزیع اقلام به صورت کلی و با قیمت‌های دولتی برپا می‌شود و به طور جد بر در دسترس بودن اقلام نظارت صورت می‌گیرد.

علیرضا شجاعی درباره عدم توزیع انواع گوشت قرمز و سفید در نمایشگاه ضیافت تصریح کرد: گوشت قرمز مدتی است که به صورت قیمت مصوب کیلویی ۸۵ هزار تومان در سراسر استان در حال توزیع بوده و نیازی بر حضور در نمایشگاه نداشت همچنین گوشت مرغ به صورت یخ زده کیلویی ۹۸۰۰ و مرغ گرم با قیمت ۱۱ هزار تومان در بازار عرضه شده و ما نیز در طرح خرید تضمینی مردم را یاری می‌کنیم.

۵ غرفه در نمایشگاه باید قند و شکر توزیع کند

وی با اعلام اینکه ۵ غرفه در نمایشگاه موظف به توزیع قند و شکر دولتی هستند، عنوان کرد: روزانه بیش از ۵۰ تن سهمیه قند و ۳۰ تن شکر به غرفه‌های مذکور در نمایشگاه با قیمت دولتی داده شده که اداره بازرسی به بررسی عدم توزیع طی ساعات آینده خواهد پرداخت.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از کاهش قیمت خرما خبر داد و گفت: با توجه به جلوگیری از صادرات خرما از کشور و استفاده از خرمای انبار شده برای مصارف مردم شاهد کاهش قیمت خرما خواهیم بود، اما اکنون با توجه به بومی بودن این کالا در نمایشگاه، از کیلویی ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان قیمت آن متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: سعی بر این است تا بتوانیم در این ایام قیمت‌ها را به صورت سراسری یکسان کرده و در بازار‌های سطح شهر نیز اقلام با همان قیمت مصوب دولتی بدون افزایش توزیع شود.

در پایان نیز کم بودن اقلامی مانند چای، برنج و شیرینی‌جات در نمایشگاه و یا عرضه با قیمت‌های بالا کام مردم را بیش از پیش تلخ کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار