معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به راه‌اندازی باغ گیاهان دارویی روبروی دانشکده داروسازی افزود: امیدواریم امسال این باغ کشت گیاهان را آغاز کند.
کد خبر: ۷۴۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 04 May 2019
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از کسب درآمد ۲۵ میلیارد تومانی پردیس دانشگاه خبر داد.

به گزارش فارس، فرهاد فراهانی در نشست خبری به مناسبت روز استاد در دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: خوشبختانه امسال این دانشگاه در برنامه بودجه سال ۹۸ تغییر نام یافت و نام حکیم دانشمند ابن‌سینا را گرفت که در شأن همدان باشد.

وی با اشاره به اینکه فردا مراسم روز استاد از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ در مرکز همایش‌های دانشگاه برگزار خواهد شد گفت: سال‌های گذشته مراسمی مفصلی برگزار می‌شد که امسال به دو دلیل حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی وکمک به هموطنان سیل زده، برخی هزینه‌ها حذف شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه خوشبختانه این دانشگاه در جایگاهی قرار گرفته که اگر مدیریت خوبی در چند ترم آینده صورت گیرد، سنگ‌بنای مستحکمی خواهد داشت افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۵۹ دانشجو در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با امکانات موجود و تغییر روش‌هایی بدون تغییرات خاص می‌توان تعداد دانشجویان را دو برابر کرد افزود: خوشبختانه رشته‌های پزشکی از ۹۱ به ۱۲۹ مقطع افزایش یافته که بیشتر در حوزه تحصیلات تکمیلی است.

درآمد ۲۵ میلیارد تومانی پردیس دانشگاه علوم پزشکی همدان

فراهانی با بیان اینکه سال ۹۲ پردیس خودگردان دانشگاه راه‌اندازی شد گفت: در این چند سال پردیس خودگردان ۲۵ میلیارد تومان درآمد داشته که ۱۰ درصد آن هزینه پرسنل شده و به مرور نیز رشد بسیار زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رشته تحصیلات تکمیلی از ۵۵ به ۸۳ رشته افزایش یافته است افزود: راه‌اندازی رشته طب سنتی از سال ۹۱ پیگیری شده که گفته می‌شود مصوبه شورای تامین را گرفته است، ورود دستیاری چشم پزشکی نیز در حال پیگیری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه برای ورود رشته کارشناسی ارشد شیمی دارویی پیگیری‌هایی شده است گفت: جذب برخی رشته‌ها نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی اعضای هیأت علمی به صورت دقیق و هوشمندانه انجام شده است خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد برنامه مالی آموزش از بند (و) است که سال گذشته ۱۸ درصد تخصیص یافت و باید مدیریت در این زمینه مورد توجه باشد.

فراهانی از سال ۹۲ تاکنون اگر به روش قبلی پیش می‌رفتیم باید اعضای هیات مدیره ۵۵۰ نفر می‌شد و با کمبود اعتبار مواجه می‌شدیم افزود: با ۴۳۰ نفر شدن اعضای هیات علمی برنامه ساماندهی به طور جدی مورد توجه قرار گرفت که در حال حاضر ۴۵۸ نفر هستند و دو نفر در صف اعتبار قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به پروژه‌های پیگیری شده از طریق معاونت آموزشی دانشگاه گفت: ایجاد مرکز آموزش‌های مهارت‌های بالینی در حال پیگیری است که بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از دانشگاه اعتبار برای این مجموعه اخذ شده تا تجهیز شود.

افتتاح مرکز مهارت‌های بالینی با حضور وزیر بهداشت در همدان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه شبکه مرکز مهارت‌های بالینی در کشور تشکیل و مسوولیت آن به همدان واگذار شده که اتفاق مهمی است افزود: مرکز مهارت‌های بالینی دستاورد بسیار خوبی است که ابتدای اسفندماه سال گذشته به اتمام رسید که با حضور وزیر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری راه‌اندازی بیمارستان دندانپزشکی در بیمارستان شهید آیت الله بهاری در ۱۵۰ هزار متر مربع گفت: چندین سال رایزنی شد تا وقتی بیمارستان آیت‌الله بهاری جابجا می‌شود، محیط از بیمارستان بودن خارج نشود و بیمارستان دیگری راه‌اندازی شود.

فراهانی با تاکید به اینکه در حال حاضر آئین‌نامه تاسیس دانشگاه دندانپزشکی تایید شده و در همدان و مشهد در حال راه‌اندازی است افزود: بدون ساخت و سازی بیمارستان جدیدی افتتاح می‌شود که پردیس دوم دانشگاه علوم پزشکی نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی، درمانی و توانبخشی نشاط در حال راه‌اندازی است خاطرنشان کرد: سال گذشته قرارداد واگذاری این مرکز با قیمت مناسب به دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد که در قالب مرکز توانبخشی سینا فعالیت خواهد داشت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه سال گذشته رزیدنت توانبخشی جذب شد که بخشی از درمانگاه‌های آن‌ها در این مرکز ایجاد می‌شود افزود: اگر مرکزی با این عنوان ساخته می‌شد یا اجازه نمی‌دادند یا چندین میلیارد تومان نیاز داشت، اما این امکان دستاورد مهمی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز مدیریت آزمون‌های دانشگاه از دیگر دستاوردهاست گفت: در حال حاضر تمام امتحانات الکترونیک و به صرفه شده و لابراتوار‌ها در زمانی که آزمون برگزار نمی‌شود، در اختیار کلاس‌های آموزشی قرار می‌گیرد.

فراهانی با اشاره به اینکه سال ۹۶ با هزینه‌های خوب تجهیزات کامپیوتری به استاندارد رسید افزود: راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی برای تولید محتوا‌های مجازی از دیگر اقدامات بوده است.

وی به راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی بدیع‌الحکماء اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت‌های مربوط به طب سنتی در این مرکز در حال انجام است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به راه‌اندازی باغ گیاهان دارویی روبروی دانشکده داروسازی افزود: امیدواریم امسال این باغ کشت گیاهان را آغاز کند.

وی با بیان اینکه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ۶ کلاس در مدت چند ماه اضافه شده است گفت: یکی از راه‌های پیشبرد اهداف جذب دانشجوی خارجی است که می‌تواند در ورود ارز به استان نیز موثر باشد و دانش همدان را به سایر کشور‌ها صادر کند.

فراهانی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور فعالیت دارند که در علوم پزشکی ۳ هزار دانشجوی خارجی را شامل می‌شود افزود: جزو برنامه توسعه است که حداقل یک درصد دانشجویان خارجی باشند و باید در این راستا حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه جذب دانشجوی خارجی به راحتی نیست و اولاً باید در معرض دید بین‌المللی باشد و بعد ساماندهی کرد گفت: پردیس خودگردان همدان در این زمینه بسیار خوب وارد شده و با دانشگاه‌های متعدد تفاهمنامه منعقد کرده که باید دیگر به قرارداد منجر شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه با اقلیم کردستان، پاکستان و هند قرارداد پذیریش دانشجو منعقد شده است افزود: اتفاق بسیار خوبی است که دانشگاه علوم پزشکی دانشجوی خارجی پذیرش و تربیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از شنبه هفته گذشته ۳۴ دانشجو از کشور پاکستان جذب شده که ارز وارد استان کرده‌اند گفت: در حال حاضر تعداد دانشجویان خارجی شاغل ۶۶ نفر هستند که تنوع دانشجویان بسیار و از ۱۰ کشور جذب شده است.

فراهانی خاطرنشان کرد: امیدواریم چند سال آینده این تعداد به ۳۰۰ نفر برسد که می‌توان برای آن‌ها خوابگاه‌های جدایی نیز در نظر گرفت و یا حتی استاد از کشور دیگر وارد کرد.

وی با تاکید به اینکه باید به سمتی حرکت کرد به دانشگاه‌ها منابعی از بیرون ترزیق شود و این از طریق جذب دانشجوی خارجی میسر است افزود: پروژه مرکز جامع سرطان بخش خصوصی وارد شده که نحوه اداره آن باید با سایر بیمارستان‌ها فرق داشته باشد چراکه دچار مشکلات این بیمارستان‌ها خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار