رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با تأکید بر افزایش فضای سبزی شهری ویژه بانوان در شهر، گفت: انتظار می‌رود با تغییر رویکرد و ماهیت چندین پارک در مناطق ۴ گانه شهر بدون تخریب و تنها با محصور کردن آن، به عنوان پارک بانوان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۷۴۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ 03 May 2019

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با تأکید بر افزایش فضای سبزی شهری ویژه بانوان در شهر، گفت: انتظار می‌رود با تغییر رویکرد و ماهیت چندین پارک در مناطق ۴ گانه شهر بدون تخریب و تنها با محصور کردن آن، به عنوان پارک بانوان در نظر گرفته شود.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده استان به مناسبت روز شوراها، با تأکید بر اینکه با بهره گیری از فضای سبز موجود در شهر به طور قطع سرانه فضای سبز بانوان از ۶ سانتی‌متر به ۱۰ سانتی‌متر و یا بیشتر خواهد رسید؛ افزود: این پیشنهاد می‌تواند در صورت تصویب در صحن شورا و همراهی شهرداری، مورد بهره برداری قرار گیرد و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات شهر را بزودی اجرایی خواهیم کرد، اظهار کرد: می‌توانیم یکی از محلات که تراکم جمعیتی بانوان بالاست- را بر اساس سیاست‌گذاری شورا و تصمیم‌سازی شهرداری به عنوان پایلوت ویژه بانوان در نظر گرفت.

تأکید بر برنامه‎ریزی مناسب‎تر برای بانوان همدانی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز تأکید کرد: انتظار می‌رود در حوزه بانوان، برنامه‎ریزی بهتر و مناسب‎تری در شهر همدان داشته باشیم.

رضوان سلماسی افزود: در نظر گرفتن برنامه‌های مشترک فرهنگی اجتماعی و بررسی و طرح ایده‌های نو به منظور ایجاد شرایط هرچه بهتر برای بانوان همدانی ضرورتی است که به طور قطع با همراهی اداره کل امور بانوان و خانواده استان می‌توانیم این مباحث را به صورت تخصصی‌تر پیش بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه بدون تردید، پایه‌گذاری یک جامعه سالم و بانشاط در گرو سلامت روحی و جسمی اعضای آن جامعه است، اظهار کرد: همه زنان و مردان برای زندگی سالم و شاداب نیاز به ورزش کردن دارند؛ هرچند می‌توان گفت: ورزش برای بانوان به عنوان محور سلامت جامعه در مواردی نسبت به آقایان نیز مهم‌تر است.

سلماسی همچنین گفت: امسال به صورت جدی پیگیر هستیم تا زمین ورزشی ویژه بانوان به صورت محصور و ایمن بر اساس شاخص‌های استاندارد در فضای روباز واقع در منطقه ۴ شهر همدان احداث شود.

وی عنوان کرد: چند نشست تخصصی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا به منظور بررسی مشکلات و درخواست‌های بانوان و ارائه راهکار‌های عملیاتی در این حوزه با حضور مجموعه اداره کل امور بانوان و خانواده استان همدان خواهیم داشت که خروجی آن نیز برای اجرایی شدن در صحن شورا مطرح خواهد شد.

 ایجاد فضا‌های ورزشی برای بانوان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند که همین امر می‌طلبد تبعیض جنسیتی در استان از بین برود، گفت: می‌توانیم با فراهم ساختن زمینه‌ای به منظور ارائه فکر و ایده‌های برتر توسط دختران و بانوان تلاش کنیم تا توانمندی‌هایشان بروز کند و اعتمادبه‌نفس آنان ارتقا یاید.

ربیعه علی‌محمدی با تأکید بر اینکه وحدت رویه در تمامی امور به‌ویژه در حوزه بانوان، قوت کار است؛ افزود: برنامه‌ریزی برای برپایی هرچه بیشتر برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان نیز درخواست بانوان استان است که باید به عنوان محور امور مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خطاب به اعضای شورای شهر درخواست کرد: کارگروه یا نشست‌های تخصصی در حوزه بانوان در شورای شهر شکل گیرد تا مسائل و مشکلات بانوان به منظور پیگیری جدی‌تر امور آنان، مطرح شود.

علی‌محمدی با بیان اینکه میزان سرانه فضای سبز بانوان شهر همدان به اذعان مدیران شهرداری، ۶ سانتی‌متر و در استان به یک میلی‌متر است، گفت: این آمار و ارقام در سطح استان و شهر به‎رغم مسائل سلامت، فاجعه است.

وی همچنین معتقد است: فرزند‌آوری به طور قطع هزینه‌ها، امکانات و شرایط لازم خود را می‎طلبد که این شرایط به صورت مناسب در اختیار زنان استان همدان قرار ندارد؛ بنابراین ضرورت دارد این مهم، مورد پیگیری مسئولان امر قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با توجه به تأکیداتی مبنی بر رعایت حضور زنان در جامعه و اینکه مهمترین مطالبه بانوان و دختران، نشاط است؛ بیان کرد: مناطق ویژه بانوان با هدف ایجاد شور، نشاط و شادی در بین این افراد از جامعه در استان به ویژه مناطق کم‌برخوردار تعریف نشده است.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه فراهم ساختن امکانات و فضا‌های ورزشی برای بانوان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی امری بدیهی است، پیشنهاد داد: همراه با گسترش پارک بانوان، پیست دوچرخه‌سواری هم در این پارک دیده شود و از سوی دیگر در نظر گرفتن فضا‌های مفرح ورزشی در فضای باز هم ضرورت دارد.

وی با تأکید بر رعایت معماری ایرانی و اسلامی در ساخت منازل مسکونی به منظور ایجاد امنیت روحی و روانی بانوان، اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای پنجم شهر همدان دارای بیشتر آمار بانوان و همچنین با حضور مردان متعهد، انتظار میرود که آغازگر تقویت حضور زنان در جامعه همراه با حفظ فضای حریم و حرمت زنان و حفظ آرامش آن‌ها باشند و در سطح کشور الگو شوند.
 
 
افزایش فضای سبز شهری ویژه بانوان همدانی/ ایجاد فضا‌های ورزشی برای بانوان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار