نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه شهرک فناوری استان همدان جزء ۶ شهرک فناوری کشور است تصریح کرد: موفق شدیم همدان را جزء چهار استان منطقه فناوری‌های برتر قرار دهیم.
کد خبر: ۷۴۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 01 May 2019
حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: منطقه ویژه فناوری‌های برتر همدان شکل بگیرد تنها مختص به استان نیست بلکه یک فرصت برای منطقه است.

به گزارش فارس، حاجی‌بابایی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه فناوری انجام شده است، اما گام‌های برداشته نشده بسیاری وجود دارد اظهار کرد: دانشگاه شغل‌محور مشکل کشور را برطرف نمی‌کند.

وی با بیان اینکه صرفاً نوشتن مقاله نمی‌تواند باعث تولید ثروت شود افزود: مقالات دانشجو باید بتواند یک گره کشور را باز کند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار هکتار زمین برای استقرار فناوری‌های برتر آماده شده و همدان به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شده است ادامه داد: برای تحقق اهداف این مهم همه باید ورود کنند و دانشگاه‌ها به میدان بیایند تا قطب تولید فناوری‌های برتر شویم اگرچه قبلا شیراز اقداماتی را آغاز کرده بود، اما از اهداف خود انحراف یافته و امروز این فرصت نصیب همدان شده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه وقتی دانش به ثروت بدل شود، مشکل شغل نیز برطرف می‌شود خاطرنشان کرد: منطقه ویژه فناوری‌های برتر همدان شکل بگیرد تنها مختص به استان نیست بلکه یک فرصت برای منطقه است.

وی با بیان اینکه اگر سیل دانش‌بنیانی راه بیفتد نمی‌توان مانع آن شد گفت: کشورهایی، چون هند، چین و کره حرکت کردند و ایران نیز این ظرفیت را دارد.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز با بیان اینکه یکی از مجموعه‌های خوب کشور در حوزه فناوری همدان است که کار‌های اثرگذاری انجام شده است اظهار کرد: جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس غیر ممکن‌ها را ممکن کردیم و نتیجه آن دانش موشکی و نظامی امروز شد.

امیر خجسته افزود: در جنگ اقتصادی نیز می‌توانیم همان موفقیت‌ها را تکرار کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان ایرانی ضریب هوشی بالایی دارند تصریح کرد: دنیا کمین کرده که جوانان ما را جذب کند، خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته و این مهاجرت‌ها کاهش یافته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه دانشگاه باید به سمت تولید ثروت از علم حرکت کند افزود: با این شیوه می‌توانیم موفق شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار