محمدنظر پور اظهارکرد: در سال گذشته ۴۷۹ هزار و ۸۳۷ تن مواد پروتئینی در استان همدان تولید شده است.
کد خبر: ۷۴۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 01 May 2019
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید بیش از ۴۷۰ هزار تن محصولات دامی در این استان خبرداد و گفت: تولیدات دامی استان همدان در سال گذشته افزایش ۶ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۷۵ هزار تن شیر خام در استان تولید شده است که ۳.۶ درصد ازتولیدات کشو را به خود اختصاص داده و رتبه دهم کشور را کسب کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۱۳۸۹ واحد صنعتی پرورش دام و طیور با ظرفیت ۱۱.۵ میلیون قطعه در استان وجود دارد، افزود: در سال ۹۷ تعداد واحد‌های پرورش دام از ۷۵۸ واحد به ۷۹۷ واحد و ظرفیت این واحد‌ها از ۱۰۸ به ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ قطعه رسیده است.

وی با اشاره به تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته، یادآور شد: ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته در استان تولید شده که ۳.۶ درصد از تولیدات کشور را تشکیل می‌دهد.

نظرپور با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است، عنوان کرد: در سال گذشته ۵۲ هزار و ۳۶۰ تن مرغ در استان تولید شده که ۲.۲ درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده و رتبه ۱۵ کشور را داراست.

وی بیان کرد: ظرفیت مرغداری‌ها استان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است چرا که سیاست دولت این است که فعلا مرغداری در استان ایجاد نشود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به فعالیت ۱۱ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۵۲ هزار قطعه در همدان، اظهارکرد: در سال گذشته گوشت بوقلمون ۹۶۴ تن گوشت بوقلمون در استان تولید شد که ۶۸ درصد افزایش داشته است.

نظرپور با بیان اینکه ۱۰ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان وجود دارد، ادامه داد: در سال گذشته ۶۴ تن گوشت شترمرغ در استان همدان تولید شده است که ۳۹ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰ تن تخم شتر مرغ تولید شده است، گفت: در سال گذشته ۱۷ میلیون قطعه تخم مرغ تپنطفه دار و جوجه یک روزه در استان تولید شده است.

وی با تأکید براینکه ۳۷۰ هزار رأس گاو و گوساله در استان همدان وجود دارد، افزود: تولید شیر خام و گوشت قرمز در سال گذشته به ترتیب ۶ و ۴ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۲۶۷ هزار کلنی زنبورعسل در استان همدان وجود دارد، گفت: در سال گذشته ۲۸۵۳ تن عسل در استان همدان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود افزایش ۳۱ درصدی داشته است.

نظرپور با بیان اینکه در تولیدات دام و طیور افزایش تولید داشته ایم، یادآور شد: با وجود اینکه تولیدات استان افزایش داشته است، اما مشکلاتی در زمینه تولید وجود داشت که منجر به افزایش قیمت این محصولات شده است.

وی افزایش قیمت نهاده‌ها را از دلایل افزایش قیمت محصولات دام و طیور دانست و عنوان کرد: افزایش قیمت نهاده‌ها باعث شده نقدینگی مورد نیاز واحد‌ها افزایش یابد و از طرفی بخشی از دام استان از استان خارج می‌شد که همین موارد باعث افزایش قیمت تولیدات شد.

وی با بیان اینکه از دی ماه براساس مصوبه شورای تأمین ازخروج دام جلوگیری شده است، افزود: در سالجاری قیمت دام در میدان دام ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است، اما در بازار مصرف کنندگان مؤثر نبوده است.

نظرپور با اشاره به اینکه استان همدان تعهد ۵۰۰ هزار تن مواد پروتئینی در سال ۹۸ را دارد، بیان کرد: درسال ۹۸ سازمان جهاد کشاورزی تعهد تولید ۳۹۷ هزارتن شیرخام، ۳۲ هزار تن گوشت قرمز، ۵۲ تن گوشت مرغ و ۱۸ هزار تن تخم مرغ دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار