محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری
کد خبر: ۷۳۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ 17 April 2019
پیشنهاد لاریجانی به آژانس‌های تهران: تور همدانگردی طراحی کنید 
 
وجود مسیر ریلی و اتوبان بین همدان و تهران این روز‌ها پایتخت نشینان را ترغیب خواهد کرد تا فصل‌های هزار رنگ پایتخت گردشگری آسیا را متمایز ببینند. حالا با راه اندازی قطار بین همدان _ تهران فرصت طراحی و اجرای تور‌های همدانگردی داشته باشند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در نامه‌ای مکتوب به رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران درخواست تدوین پکیج‌های سفری به همدان را داد.

محمد ابراهیم لاریجانی در این نامه عنوان کرد: با عنایت به موقعیت جغرافیایی همدانو وجود مراکز اغقامتی متعددو فراهم بئدن زیرساخت‌های گردشگری در همدان این مهم می‌تواند یک پیشنهاد مطلوب برای گردشگران باشد.

وی همچنین گفت: قرار گرفتن همدان در فاصله کمتر غاز ۳ ساعت از پایتخت و ایجاد مسیر ریلی بین همدان و تهران تور‌های همدانگرد‌ی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری بین همدان و تهران داشته باشد. 

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از پایان طرح «بازنگری و بهنگام‌سازی بازار‌های هدف جمهوری اسلامی ایران» نیز خبر داد.

 محمد ابراهیم لاریجانی با بیان اینکه شناسایی بازار‌های هدف برای هر مقصد گردشگری یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی است، درخصوص نکات متمایز طرح مذکور تصریح کرد: «در این طرح نسبت به طرح‌های مشابه پیشین، سطح‌بندی کشور‌های بازار هدف ایران، رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، اقدام کوتاه‌مدت، اقدام میان‌مدت و اقدام بلند‌مدت دسته‌بندی شده است.»
 
به گفته وی، این ابتکار به سازمان متبوع کمک می‌کند تا بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف تنظیم و ساماندهی کند؛ از طرفی اولویت کشور‌ها بین سطوح و در درون هر سطح کاملا مشخص است.

او درخصوص روند تهیه «طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشور‌های بازار هدف» گفت: «برای تهیه این طرح ۱۳ شاخص کلان تعیین و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشور‌ها تعیین شد.»
 
لاریجانی یادآور شد: «در گام بعد، ضریب شاخص‌های کلان توسط استادان دانشگاهی و صاحب‌نظران صنعت گردشگری مشخص و داده‌ها برای ۸۴ کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شد.»
 
وی تاکید کرد: «کشور‌های بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب ۳۰ کشور اولویت‌دار برای بازار هدف انتخاب و برای آن‌ها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد؛ اقدامات متناظر برای هر سطح از کشور‌های بازار هدف نیز تعیین شد که در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.»


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار