غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در جمع رئیس و اعضا هیئت نمایندگان اتاق همدان گفت: منتهای آرزوی هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران وجود اتاقی فعال و پویا با عملکردی قابل قبول نظیر اتاق همدان است که از این بابت از ریاست اتاق همدان سپاسگزاریم.
کد خبر: ۷۳۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 17 April 2019
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در جمع رئیس و اعضا هیئت نمایندگان اتاق همدان گفت: منتهای آرزوی هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران وجود اتاقی فعال و پویا با عملکردی قابل قبول نظیر اتاق همدان است که از این بابت از ریاست اتاق همدان سپاسگزارم.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی استان همدان رئیس و جمعی از اعضا هیئت نمایندگان اتاق همدان با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و اعضای هیئت رئیسه اتاق ایران دیدار و گفتگو کردند.

این نشست باهدف تجدید دیدار در سال جدید و طرح مهمترین مسائل و مشکلات توسعه‌ای، زیرساختی و سرمایه گذاری استان همدان در سالن جلسات اتاق ایران برگزار گردید.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ضمن عرض خیرمقدم به اعضای هیئت نمایندگان اتاق همدان انتخاب اعضا را از جانب فعالان اقتصادی استان در نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تبریک گفت و افزود: برای اتاق ایران جای مباهات هست اتاقی از چنین انسجام، اتحاد و عملکردی برخودار باشد.
 
وی اظهار داشت: رسالت اتاق‌های استانی به نوعی سنگین‌تر از اتاق ایران است.

رئیس اتاق ایران با اشاره به ادغام واحد‌های کوچک و متوسط اقتصادی تصریح کرد:  این ادغام از موازی کاری جلوگیری می کند و در پیشبرد اهداف اقتصادی موثر است.

شافعی بحث توسعه متوازن منطقه‌ای را که به همت اتاق‌ها می‌بایست به سرانجام برسد را مورد تاکید قرار داد و افزود: در مورد مساله موانع ثبت تشکل‌ها در اتاق‌های استانی دستور برگزاری جلسه با ریاست سازمان ثبت اسناد کشور صادر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که اتاق همدان در ادامه بتواند با چنین ظرفیت‌های کلان و عملکردی قابل قبول در نقش‌های ملی نیز اثرگذار باشد.

گفتنی است در این دیدار، اعضای هیات نمایندگان اتاق همدان به بیان پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و همچنین موانع موجود بخش خصوصی استان در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی پرداختند.

در ابتدای این جلسه علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و بهار طبیعت به معرفی منتخبین فعالین اقتصادی در نهمین دوره انتخابات اتاق همدان پرداخته و گزارش مختصری از آخرین فعالیت هاو اقدامات اتاق همدان و تشریح برخی مشکلات و موانع پیش روی فعالین اقتصادی استان پرداخت و اظهار داشت:در ابتدای دوره هشتم اتاق، عضو محوری و ارائه خدمات هدفمند به اعضا را بعنوان مهمترین شاخصه فعالیت‌ها قرار داده و هم اکنون شاهد رغبت چشمگیر فعالین اقتصادی استان به حضور و نقش آفرینی در پارلمان بخش خصوصی استان هستیم.

رئیس اتاق همدان با اشاره به سبقه ۸۷ ساله این اتاق به برخی اقدامات اتاق در طول دوره هشتم اتاق در حوزه‌های آموزش، بین الملل، تشکل‌ها و کمیسیون‌های اقتصادی پرداختند.

وی تعداد تشکل‌های اقتصادی اتاق همدان را ۱۹ تشکل با عضویت ۴۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۰ تشکل دیگر در حال تاسیس هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون ۱۱ کمیسیون فعال با حضور ۳۲۲ نفر ۲۲۳ جلسه و ۲۰۴ مصوبه در دوره هشتم فعالیت داشته که کار خود را با تقویت بیش از پیش ادامه خواهند داد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصیبا اشاره به  برگزاری ۱۱ جلسه سالیانه این شورا خاطر نشان ساخت:  یکی از زیر بنایی‌ترین بخش‌های کار اتاق همدان در دوره هشتم ۳۹۲ کارگاه و نشست تخصصی و بالغ بر ۱۵۰۰۰ نفر شرکت کننده در بخش آموزش اتاق همدان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد واحد بین الملل اتاق بازرگانی گفت: واحد بین الملل اتاق فعالیت‌های متعددی را در قالب ۱۴ مورد اعزام و ۱۰ مورد پذیرش تیم‌های تجاری و همچنین ۱۳ مورد حضور سفرا و رایزن‌های تجاری کشور‌های هدف و برگزاری نشست با فعالین اقتصادی داشته است و برگزاری نشست سفرا و مسئولین کشوری مقیم جمهوری اسلامی در راستای رویداد‌های بین المللی همدان ۲۰۱۸ در تیرماه سال ۹۷ را از مهم‌ترین مراسمات این حوزه برشمردند.

رئیس اتاق همدان در پایان کلیات طرح استراتژی و برنامه‌های اجرایی اتاق همدان در دوره نهم را تقدیم هیئت رئیسه اتاق ایران نموده و پیشنهاد برگزاری منظم نشست سالانه رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق ایران با اعضای هیئت نمایندگان اتاق‌های استانی را ارائه و از زحمات هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق تقدیر و ابراز امیدواری کردند با ترکیب جدید بتوانیم بخش عمده‌ای از فعالین اقتصادی استان را در پوشش خدمات اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان قرار دهیم.

در ادامه علی اکبر فلاح، نایب رئیس اول اتاق همدان ضمن تقدیر از زحمات ریاست اتاق همدان در دوره هشتم و ارتقا جایگاه اتاق، به موضوع قوانین مخل تولید و کسب و کار پرداخته و اظهار داشت؛ رسیدگی و پیگیری ویژه به این مهم می‌تواند از تعطیلی سایر واحد‌های تولیدی جلوگیری بعمل آورده و آرامش نسبی را به شرایط اقتصادی استان برگرداند.

وی با اشاره به طرحی که در ارتباط با قانون جدید شورا‌های اسلامی و بازنشستگی قانون تامین اجتماعی ارائه گردیده تغییرات قانونی در این دو موضوع را باعث تعجب وامری آسیب پذیر تلقی کردند.

فلاح در ادامه از سازمان تامین اجتماعی بدلیل انحصاری بودن آن، بعنوان ترمز ایجاد تولید و اشتغال یادکرده و خاطر نشان ساختند:این سازمان با ابلاغ بخش نامه‌های خلق الساعه و اجبار کارفرما به پرداخت مبالغ هنگفت تولیدکننده را در تنگنا‌های متعدد قرار می‌دهد.

مسعود توتونچیان سخنران بعدی این دیدار بود که صحبت‌های خود را با گرامیداشت یاد ونام شاهرخ ظهیری پدر صنایع غذایی ایران و همچنین مرحوم‌بقایی خزانه دار اسبق اتاق همدان آغاز نمود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق همدان عدم فرهنگ‌سازی و روحیه کار گروهی در مباحث تولید و غفلت از بازار‌های خارجی هدف و عدم ایجاد نوآوری و خلاقیت در تولید را از عوامل مهم و اثر گذار در کاهش تولید و تعطیلی برخی واحد‌های صنعتی برشمردند.

وی در ادامه برند سازی و اثبات کیفیت محصولات داخلی به بازار‌های خارجی هدف را از طریق دعوت هیئت‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌های هدفمند خارجی بسیار مفید و اثر گذار دانستند.

در ادامه علیرضا زارعی عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق همدان خواستار پیگیری اتاق بازرگانی ایران در موضوع پرداخت مطالبات بخش خصوصی از نهاد‌های دولتی گردیده و خاطر نشان ساختند رونق تولید را می‌بایست در عمل معنا کرد.

سپس خسرو طالبی نایب رئیس انجمن ملی سیب زمینی ایران و عضو هیئت نمایندگان اتاق همدان اذعان داشت تصمیم گیری‌های کلان در حوزه کشاورزی می‌بایست با مشورت و بهره گیری از تجارب تشکل‌های بخش خصوصی صورت گیرد تا بتوانیم اثرگذاری مطلوب را شاهد باشیم.

در ادامه محمد جواد سفیدابی عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق همدان به تشریح پتانسیل‌های معدنی استان پرداخته و ظرفیت معادن استان را بالاخص در بخش سیلیس و ترکیبات آن بی نظیر دانستند.

وی فقر فرآوری در کشور و خام فروشی را از مهمترین معضلات این بخش برشمرد و افزود: نسبت نگاه کارشناسان هر بخش دولتی به تعداد واحد‌های زیر مجموع تولیدی بشدت غلبه میکند که این امر بشدت موجب تعطیلی واحد‌ها گردیده است.

محمد بشیری جلال عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق همدان در این دیدار خواستار بازنگری در موضوع لغو واردات مواد اولیه‌ای که در کشور تولید نداشته شده و حمایت بیش از پیش اتاق ایران از صادرات صنایع دستی را مورد مطالبه قرار داده، وی همچنین ورود اتاق ایران در پیگیری قوانین دست و پاگیر صادراتی را مورد مطالبه قرار دادند.

این دیدار با صحبت‌های علی محمودی عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق همدان ادامه پیدا کرد، وی از تصمیمات عجولانه بخش دولتی در مباحث اقتصادی و همچنین قانونگریزی دولت و ارجحیت به تصمیمات خلق الساعه ابراز گله مندی نموده و نادیده گرفتن بخش خصوصی در اتخاد راهکار‌ها را از عوامل مخرب تولید و صادرات برشمردند.

عبدالحمید ایزدی عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق همدان خواستار حمایت جدی اتاق ایران در به سرانجام رساندن پروژه ساختمان جدید اتاق بازرگانی همدان شدند و خاطر نشان ساختند با توجه به گسترش فعالیت‌های اتاق فضای محدود استیجاری این اتاق را در عرصه‌های مختلف محدود ساخته است.

در ادامه قنبرگنبدی رئیس انجمن مبل و منبت و عضو هیئت نمایندگان اتاق همدان به اشتغال ۱۶۰۰۰ نفر در صنعت مبل و منبت اشاره و متذکر شدند با توجه به افزایش قیمت و کاهش مواد اولیه اکثر کارگاه‌ها در حال تعطیلی هست 

رحیم مرتضایی عضو دیگر هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون معادن اتاق همدان نیز در این دیدار به ارائه ظرفیت‌های عظیم استان در مقوله معدن و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی پرداخت.

 وی اظهار داشت در استان همدان ۲۸۰ معدن و ۲۸ نوع ماده معدنی داریم که ۱۹ عدد آن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی محسوب می‌شوند.

 مرتضایی خاطر نشان ساخت استان همدان دارنده حدود ۳ ٪ از ذخایر معدنی کشور بوده و تنها معدن یاقوت کبود کشور در این استان نهفته است.

وی در پایان به برگزاری بیش از ۵۰ جلسه کمیسیون معدن با اهداف عمده بررسی قوانین معدن و همچنین بررسی برنامه ششم توسعه اشاره و تاکید کرد: دو مرتبه موضوعات بخش معدن به شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی رفته و مصوبات اثر گذاری را نیز به همراه داشته که این‌مهم مرهون تلاش‌های ریاست اتاق بوده است.
 
تنها معدن یاقوت کبود کشور در این استان نهفته است/ 19 تشکل فعال در اتاق بازرگانی همدان/ توسعه متوازن منطقه‌ای به همت اتاق‌ها ی بازرگانی به نتیجه خواهد رسید
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار