مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: سیل عظیمی که در سال جدید در کشور بارید از طرفی نعمت بود و از طرفی نغمت و علیرغم اینکه استان همدان دومین استان پر بارش بود، ولی با مدیریت صحیح و جامع کمترین آسیب وخسارات را داشتیم و بدون هیچ جنجالی و در یک فضای آرام بحران مدیریت شد.
کد خبر: ۷۳۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶ 15 April 2019

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: سیل عظیمی که در سال جدید در کشور بارید از طرفی نعمت بود و از طرفی نغمت و علیرغم اینکه استان همدان دومین استان پر بارش بود، ولی با مدیریت صحیح و جامع کمترین آسیب وخسارات را داشتیم و بدون هیچ جنجالی و در یک فضای آرام بحران مدیریت شد.

به گزارش تابناک همدان، حسن ظفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید محیط زیست را گرامی بداریم افزود: باید تعامل معقول با طبیعت داشته باشیم و نه تقابل و به حقوق دیگر موجودات باید احترام بگذاریم.

 ظفری ضمن گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن اظهار داشت: به دنبال بارش‌های بی سابقه ۹۸۳ نقطه جمعیتی در استان مورد ارزیابی توسط کارشناسان و ارزیابان بنیاد مسکن قرار گرفت، که تعداد ۹۱۶ نقطه روستایی و ۲۲ نقطه منطقه شهری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به میزان خسارت‌های وارد شده خاطر نشان ساخت: ارزیابی ۱۹ هزار و ۴۳۱ واحد مسکونی استان به پایان رسیده که ۱۵ هزار و ۷۱۳ واحد مسکونی دچار خسارت شده اند.

ظفری با بیان اینکه مسکن‌های روستایی که از قبل بهسازی شده اند، آسیب و خسارتی ندیده اند، تصریح کرد: از روستاییان تقاضا داریم از تسهیلات بهسازی و نوسازی جهت مقاوم کردن مساکن خود استفاده نمایند.

وی یاد آور شد: تجربه به ما ثابت کرد هر کجا اصول فنی و دانش مهندسی به کار گرفته شده است بدون خسارت و جا‌هایی که بی توجهی به اصول فنی شده بیشترین خسارت وارد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه برای بازسازی واحد‌های آسیب دیده بیش از ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض نیاز است افزود: این میزان تسهیلات بعد از تصویب و تایید هیات وزیران اجرایی خواهد شد.

ظفری خاطر نشان ساخت: ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد تخریب شده و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض برای مساکن روستایی و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحد‌های شهری و ۱۲ میلیون تومان نیز بلاعوض در نظر گرفته شده است.

 وی یاد آور شد: برای واحد‌های تعمیری نیز بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که این میزان بستگی به نظر ارزیابی‌های انجام شده دارد.

ظفری در ادامه با بیان اینکه ملایر و نهاوند بیشترین آسیب‌ها را در بارندگی‌های اخیر دیده اند، افزود: تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن در استان در سامانه پایش ثبت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما قصد داریم پرسه ساخت و ساز آسیب دیده ناشی از سیل اخیر را در یک سال قبل از سرد شدن هوا به پایان برسانیم که این تصمیم منوط بر تامین اعتبارات و ابلاغ منابع خواهد بود.
 
ظفری با بیان اینکه در سطح استان ۴۰ تیم ارزیاب جهت تخمین و بررسی خسارتهای وارده، فعالیت دارند، خاطر نشان ساخت: همدان استان معین شهرستان درود و ازنا بود و مدیریت خوب و رضایت بخشی در این شهرستان‌ها توسط همدان صورت گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه افرادی که توانایی تکمیل و یا نوسازی واحد خود را ندارند، می‌توانند از تسهیلات حساب ۱۰۰ امام (ره) استفاده نمایند، یاد آور شد: سال گذشته ۷ میلیارد تومان از منابع حساب ۱۰۰ پرداخت شده است و امسال قصد داریم مبلغ ۷ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض را به ۱۲ میلیون تومان افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد ممولر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
سلام لطفا اطلاع رسانی کنید در غرفه های نوروز98 لالجین روز 12 فروردین بخار بارش ها و .... دچار حادثه و خسارت شدیم مجری نمایشگاه هم هیچ حماینی ندارن و نامه ایی نمیده برای این که ما اونجا غرفه داشتیم. و خسارت دیدیم میگن اگر نامه بدیم برای ما مالیات میاد ..... و از این جور حرفا خب ما از کجا کمک بگیریم و خسارتی که وارد شده رو جبران کنیم مجری فرار مالیاتی داره و پولش رو گرفته ما موندیم و خسارتی که دیدیم نه بیمه کردن نه قرار داد بهمون دادن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار