معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، با اشاره به خواهر خوانده جدید همدان، اعلام کرد: با توجه به جاذبه‌های شهرستان بم و آمار بالا گردشگران داخلی و خارجی، تصمیم به انجام این کار گرفته شد.
کد خبر: ۷۳۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ 14 April 2019
این روز‌ها خبر خواهرخواندگی همدان با شهرستان بم بسیار مورد توجه و جذاب شده است، تا ماه رمضان، تفاهم نامه اولین قرار خواهر خواندگی داخلی همدان امضاء و اجرا می‌شود، این اتفاق در حالی است که همدان، با شهر‌های کولاب تاجیکستان، اسپارتای ترکیه، ورونای ایتالیا، ارفورت آلمان، بخارا ازبکستان و یکاترین بورگ روسیه خواهر خوانده است.

در طی سال ها، این تفاهم نامه‌ها میان بسیاری از استان‌های کشور با کشور‌های اروپایی و آسیایی منعقد شده است، اما هیچ تأثیر چشمگیری از این اتفاق به چشم نمی‌خورد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، گفت: هدف از این کار توسعه و رونق صنعت گردشگری است.

به گزارش ایسنا، علی خاکسار بیان کرد: بر اساس قرابت و نزدیکی که میان دو شهر و استان وجود دارد، تصمیم به عقد خواهر خواندگی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به خواهر خوانده جدید همدان، اعلام کرد: با توجه به جاذبه‌های شهرستان بم و آمار بالا گردشگران داخلی و خارجی، تصمیم به انجام این کار گرفته شد.

وی افزود: این کار فرصت و زمینه خوبی برای تبلیغات و معرفی شهر همدان فراهم می‌کند و باعث پیشرفت صنعت گردشگری در استان خواهد شد.

وی با اشاره به سایر خواهر خوانده‌های همدان، اظهار کرد: همدان با ۶ شهر بین المللی این تفاهم نامه را امضاء کرده، اما تاکنون هیچ استفاده‌ای از این قرصت‌ها نکرده و بهره‌ای از آنان نبرده است.

خاکسار با بیان اینکه خواهر خواندگی با بم نسبت به بقیه ممتاز است، خاطر نشان کرد: بم از شهر‌های داخلی و در دسترس است که باعث استفاده و رونق ظرفیت‌های داخلی می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، اضافه کرد: امیدوارم این اتفاق درحد تفاهم نامه نباشد و مانند سایرین در ویترین قرار نگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان، در این باره گفت: به دلیل مسائل سیاسی و تحریم‌های اعمال شده، قرارداد‌های این قبیل و تفاهم نامه‌ها را تحت شعاع خود قرار داده و امکان استفاده از آن‌ها نیست.

کامران گردان اظهار کرد: تفاهم خواهر خواندگی منوط به سفر به شهر‌های میزبان و برگزاری جلسات متعددی است که انجام این کار با برخی کشور‌های اروپایی و حتی آسیایی ممکن نیست.

وی افزود: به منظور راحتی تعاملات و رفت و آمد، قصد داریم با شهر‌های داخلی مانند یزد این تفاهم نامه‌ها را امضاء کنیم.

وی با بیان اینکه آمار گردشگران خارجی بم با اصفهان برابری می‌کند، تصریح کرد: گردشگرانی که به بم سفر می‌کنند با همدان آشنا شده و مقصد بعدی خود را همدان قرار می‎‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان، تأکید کرد: اعضاء شورای اسلامی شهرستان بم برای انجام این کار از ما راغب‌تر هستند و تمایل دارند هر چه زودتر این اتفاق بیافتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار