محصولات غذایی "مهرام " که امروزه علاوه بر ایران در خیلی از کشور‌های جهان زینت بخش سفره‌ها و میز‌های غذاست، با نام "شاهرخ ظهیری" و "ملایر" گره خورده است.
کد خبر: ۷۳۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 12 April 2019

محصولات غذایی "مهرام " که امروزه علاوه بر ایران در خیلی از کشور‌های جهان زینت بخش سفره‌ها و میز‌های غذاست، با نام "شاهرخ ظهیری" و "ملایر" گره خورده است.

 
به گزارش تابناک همدان از ملایر، او که در سال ۱۳۰۹ در ملایر و در خانواده‌ای سرشناس زاده شد، به لحاظ شغل پدر به قم و تهران مهاجرت کرد، ولی با درگذشت ناگهانی پدر مجبور شد خرج سنگین زندگی خود و خانواده اش را بر دوش بگیرد و با اخذ دیپلم حرفه معلمی را انتخاب کرد، اما همچنان گمشده علمی و شغلی اش را در جای دیگر جستجو می‌کرد.‍

لیسانس حقوق و کار در فرش فروشی، پارچه فروشی و پارچه بافی تابان و مه کشت گام‌های بعدی این تلاشگر ملایری بود که‌ در هر یک از آن‌ها خوش درخشید و همواره مورد وثوق مدیران شرکت قرار می‌گرفت.

درسال ۱۳۴۹ و در زمانی که "سس" بعنوان یک مکمل غذایی در ایران شناخته شده نبود، با خلاقیت ذاتی اش کارخانه "مهرام "را بنیان نهاد.

برای افزایش فروش و بازاریابی از شیوه‌های بدیع و انحصاری استفاده کرد تا توانست همراه با افزایش و تنوع تولید، نبض بازار موادغذایی را بدست گیرد و به عنوان "پدرصنعت غذایی ایران" معروف شود.

درسال‌های ۸۸ تا ۹۴ به لحاظ مسئولیتی که در "شبکه جام جم" داشتم، بار‌ها از وجودش بعنوان مجری و کارشناس در برنامه "اقتصاد ایران" استفاده می‌کردم و در نشست‌های دوجانبه و چندجانبه از اطلاعات وافرش که بواسطه عضویت در اتاق بازرگانی بروز شده بود، بهره بردم.

به ایران، ملایر، تولید وطنی و کیفی سازی و صادرات علاقه عجیبی داشت.

او پس از سال‌ها تلاش خستگی ناپذیر و مدت‌ها تحمل درد و بیماری، دیروز (۲۲ فروردین ۹۸) با دنیای خاکی وداع کرد.

روحش شاد که نام ایران و ملایر را با تلاش و صداقت، جهانی کرد.

امین الله علیمرادی فعال رسانه 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار