نماینده، ولی فقیه در استان همدان نیز بهره‌برداری از تکنولوژی در توسعه فرهنگ کتابخوانی را لازم دانست و اظهار کرد: اهمیت فرهنگ مطالعه در جامعه بر کسی پوشیده نیست و انسان باید همواره در راه کسب دانش و ارتقای سطح آگاهی تلاش کند.
کد خبر: ۷۳۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 11 April 2019
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از آغاز نهمین جشنواره رضوی سال ۹۸ در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به همراه معاونان و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی با نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان دیدار کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این دیدار از آغاز جشنواره رضوی سال ۹۸ در همدان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان همدان برگزار شد و خوشبختانه از سوی مردم همدان استقبال خوبی از این رویداد صورت گرفت.

عاطفه زارعی به شرکت ۴۵ هزار و ۶۹۹ نفری در بخش‌های کودکان، نوجوانان و جوانان جشنواره رضوی سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امام هشتم (ع)، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است.

وی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را نیز امسال به خوبی برگزار کنیم.

رشد زیرساخت‌های فرهنگی در ایران پس از انقلاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیر کتابخانه‌های عمومی و زیرساخت‌های فرهنگی در ایران اسلامی هستیم خاطرنشان کرد: در این راستا به موضوعاتی، چون «یادگیری مادام‌العمر» به عنوان یکی از اهداف مهم کتابخانه‌های عمومی توجه جدی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها، اقدامات و وظایف کتابخانه‌ها در بخش‌های مختلفی تعریف می‌شود تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی استان در تلاش بوده این ساختار فرهنگی و حیاتی به عنوان مرکز اجتماع، تبادل اندیشه و تفکر کتاب محور در جامعه شناخته شود.

زارعی به فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان اشاره کرد و افزود: این انجمن با اتخاذ شیوه‌های مختلفی، چون تأمین تجهیزات، مشارکت در ساخت کتابخانه و تأمین زیرساخت‌های مناسب در استان کمک شایانی داشته و در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی همراه با دولت گام‌های استواری برداشته است.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های متوالی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: کسب رتبه برتر کشوری در شاخص‌های کتابخانه‌ای و در «جام باشگاه‌های کتابخوانی وزارت ارشاد» توسط یکی از اعضای باشگاه کتابخوانی مرکزی همدان، کسب بیشترین تعداد برنده در جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای «ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان» نهاد کتابخانه‌های عمومی و کسب رتبه برتر توسط کتابخانه امام علی (ع) روستای زاغه در جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» از جمله دستاوردهاست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شاخص‌های مطالعه و کتابخوانی هر سال جشنواره‌های مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: جشنواره رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

زارعی تصریح کرد: سال ۹۶ تقریباً ۲۰ هزار نفر در استان در این جشنواره شرکت کردند که سال گذشته به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید و همدان حائز رتبه نخست در شاخص رشد بین استان‌های کشور شد.

شناسایی مناطق محروم در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه

وی به برخی از برنامه‌های فرهنگی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ کتابخانه‌های عمومی استان به تبع دستور‌العمل کشوری از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مناطق محروم را شناسایی و کلاس‌های آموزشی برای افزایش سواد خانوادگی و اجتماعی ساکنان برگزار کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان نیز بهره‌برداری از تکنولوژی در توسعه فرهنگ کتابخوانی را لازم دانست و اظهار کرد: اهمیت فرهنگ مطالعه در جامعه بر کسی پوشیده نیست و انسان باید همواره در راه کسب دانش و ارتقای سطح آگاهی تلاش کند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بیان کرد: با رشد فناوری نباید از شیوه‌های نوین انتشار و مطالعه کتاب غفلت کرد و به همین منظور باید در کتابخانه‌های عمومی استان از پیشرفت‌های روز دنیا در راستای اهداف تعریف شده بهره برد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر کتابخانه‌های عمومی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز خوشبختانه در دورترین نقاط امکان مطالعه فراهم شده و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار