آلبوم موسیقی «هِمِدان» از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری همدان و شامل دو لوح فشرده است که «شاهین ترکمان» و «رضا عباسی» آهنگسازی هریک از این لوح‌های فشرده را برعهده دارند.
کد خبر: ۷۳۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 10 April 2019
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی از آلبوم «هِمِدان» در شانزدهمین شب آواز هگمتانه رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس، در شانزدهمین شب از برنامه‌های شب آواز هگمتانه واحد موسیقی حوزه هنری همدان، علاوه بر رونمایی از آلبوم «هِمِدان» با آهنگسازی «شاهین ترکمان» و «رضا عباسی» آیین نکوداشت آهنگساز همدانی «رضا عباسی» نیز برگزار می‌شود.

رضا عباسی، آهنگساز، نوازنده، مدرس موسیقی و سرپرست گروه موسیقی سنتی آوای فاخته از جمله هنرمندان خوش ذوق و محجوب همدان است که گروه موسیقی خود را در سال ۱۳۷۶ تاسیس و علاوه بر فعالیت‌های فردی در این حوزه به همراه گروه آوای فاخته کنسرت‌های متعددی را نیز در داخل و خارج کشور اجرا کرده است.

آهنگسازی و اجرای آلبوم (یاد رهی) به عنوان نخستین آلبوم موسیقی سنتی همدان از دیگر فعالیت‌های مهم این هنرمند ارزشمند موسیقی استان است که آنچه بیشتر از هنر فاخر وی او را در نزد علاقمندان و هنردوستان ماندگار کرده است، فروتنی ذاتی و اخلاق و شخصیت محجوب اوست.

البته در این برنامه کنسرت گروه موسیقی «آوای فاخته» به سرپرستی «رضا عباسی» هم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این کنسرت با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهر همدان و با اجرای ویژه این گروه همراه خواهد بود و هنرمندانی همچون امین چوبریزان (نوازنده سنتور)، حامد ربانی (نوازنده کمانچه)، محمد رسولیان (نوازنده تار)، فرشاد فراهانی دلجو (نوازنده تارباس)، علی اسمیان (نوازنده عود)، رضا عباسی (نوازنده نی)، افشین چوبریزیان (نوازنده تمبک)، حامد مردانیان (نوازنده دف) و کاظم مرادی (خواننده) حضور دارند.

آلبوم موسیقی «هِمِدان» هم که در این مراسم رونمایی می‌شود از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری همدان و شامل دو لوح فشرده است که «شاهین ترکمان» و «رضا عباسی» آهنگسازی هریک از این لوح‌های فشرده را برعهده دارند.

«کوروش مؤمنی» و «حمزه باباییان»، خوانندگان این اثر هستند و اشعار این آلبوم را اساتید گرانقدری، چون «محمود شریفی امینا» و «بهرام ترکمان» سروده‌اند.

از طرفی نوازندگان توانمندی از همدان در این اثر همکاری داشتند که می‌توان از مرتضی فطری، فرهاد کریمی، وحید ربیع‌پور، مهدی پاک‌نیا، پریسا زارعی، فرشاد فراهانی، افشین چوبریزان، شاهین ترکمان و رضا عباسی نام برد و صدابرداری این آلبوم را نیز مسعود دولتیاری برعهده داشته است.

این برنامه در ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۳ فروردین‌ماه و در سالن تالار فجر در میدان آرامگاه بوعلی برگزار می‌شود که ورود برای علاقمندان به این مراسم نیز آزاد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار