نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۲۰ فروردین) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا را با ۱۸۹ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با بررسی دو فوریت این طرح موافقت کردند.
کد خبر: ۷۳۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 09 April 2019

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۲۰ فروردین) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا را با ۱۸۹ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با بررسی دو فوریت این طرح موافقت کردند.

به گزارش تابناک همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی امیر خجسته، گفت: مجلس بعد از اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوفوریت طرح «مقابله با اقدام خصمانه آمریکا» را تصویب کرد.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوفوریت «مقابله با اقدام خصمانه آمریکا» را تصویب کردند.

خجسته با بیان اینکه فعلاً کلیات این طرح تصویب شده است گفت: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تصویب مصوباتی علیه آمریکا در خانه ملت، این طرح بعد از چکش‌کاری از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای تصویب به صحن مجلس ارائه می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب از زمان تأسیس تاکنون همواره اثربخشی خود را در مقابله با دشمنان انقلاب و حفظ آن داشته است افزود: بسیج مردم توسط سپاه در دفاع مقدس باعث پیروزی جمهوری اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه سپاه ضمن شناسایی عوامل و جاسوسان خارجی با آن‌ها برخورد کرد تصریح کرد: اگر اقدامات سپاه در مقابله با داعش و تکفیری‌ها نبود امروز آن‌ها وارد کشور می‌شدند.

خجسته با بیان اینکه سپاه با اقدامات مستشاری تمام نقشه‌های استکبار را نقش بر آب کرد ادامه داد: این مجموعه در زورآزمایی حق علیه باطل در سوریه و عراق پوزه آمریکا را به خاک مالید و این دولت در دنیا بی‌آبرو شد.

وی با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امید دل مردم مظلوم جهان است خاطرنشان کرد: آمریکا و استکبار در منطقه جنوب غرب آسیا و به ویژه در ایران اسلامی به بن بست رسیدند و آخرین اقدامی که می‌توانستند انجام دهند تروریستی خواندن سپاه بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس این اقدام را یک رسوایی برای آمریکا و مزدورانش دانست و گفت: با توجه به این اقدام آمریکا، مجلس طرح دوفوریتی و اثرگذاری علیه این اقدام خصمانه تصویب کرد.

وی تروریستی خواندن سپاه از آن جا که نیروی رسمی نظامی کشور است، خلاف مقررات بین‌المللی است گفت: ایران نیز تمام نیرو‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده که در غرب آسیا فعالیت می‌کنند و اشخاص حقیقی و حقوقی که از سوی آن‌ها در منطقه غرب آسیا فعالیت می‌کنند را تروریست اعلام کرد ضمن اینکه هرگونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و... به آن‌ها، از نظر این قانون یک اقدام تروریستی اعلام می‌شود.

خجسته با اشاره به اینکه مجلس علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری در سال ۹۷ اقدامی علیه آمریکا انجام نداد، اما در سال ۹۸ این اقدام عملیاتی شد گفت: سپاه تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه در بخش‎های مختلف نماینده ۸۰ میلیون نفر جمعیت است.

وی تصریح کرد: امروز نمایندگان مجلس لباس سپاه را پوشیدند تا در حمایت از این مجموعه اعلام کنند که همه سپاهی و بسیجی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در پایان این اقدام آمریکا را خودزنی دانست و گفت: این اقدام باعث شد جایگاه سپاه بین مردم ایران، مظلومان جهان و جبهه مقاومت ارتقا یابد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار