افشین محمدی گفت: همدان یکی از استان‌های برتر در زمینه اهدا و ارسال خون است که تعداد ۲۵ هزار و ۵۲۶ نفر به صورت مستمر و ۱۱ هزار و ۳۱۴ نفر نیز سابقه اهدای خون دارند و همچنین تا آخرین روز سال گذشته تعداد ۳۴ هزار ۳ واحد خون به دیگر استان‌های همجوار نیز ارسال شده است.
کد خبر: ۷۳۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 07 April 2019
مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ هزار و ۸۴۳ واحد خون اهدا شده است، مشارکت بانوان در این امر را بسیار ضعیف و ناچیز دانست.

به گزارش ایسنا، محمدی بیان کرد: طی سال گذشته ۳۵ هزار و ۸۸۹ واحد توسط مردان و ۹۵۷ واحد توسط زنان اهدا شد که آمار اهدای خون زنان در مقایسه با مردان بسیار کم و ناچیز است.

محمدی با اشاره به اینکه در ایام ماه رمضان معمولا با کمبود خون مواجه می‌شویم، اظهار کرد: در ایام ماه رمضان با توجه به روزه داری شهروندان مقدار اهدایی خون در این ایام بسیار کم می‌شود به‌طوریکه گاهی اوقات با کمبود واحد‌های خون مواجه شده بنابراین با عمر کوتاه خون که ۳۵ روز است نگهداری آن تا یک ماه امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در میان آمار واحد‌های ارسال شده خون در سال گذشته ۶ هزار و ۳۷۹ واحد به استان تهرن و ۲۴ واحد به کرمانشاه ارسال شده است.

محمدی نیز با اشاره به واحد‌های ارسال شده در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۳۵۰ واحد خون به استان تهران ارسال کردیم و تهران نیز بر اساس اعلام نیاز هر استان طبق درخواست سازمان، واحد‌های خون را ارسال می‌کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه روز‌های پایانی سال، میزان اهدای خون کاهش می‌یابد افزون بر ارسال واحد‌های خون به استان تهران، مقداری از آن‌ها را برای مواقع ضروری و نیاز در مرکز نگهداری کردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار