سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر گفت: در پی اجرای طرح ریجستری گوشی تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات که باعث کاهش چشمگیر قاچاق تلفن همراه در سطح کشور شد، سودجویان و فرصت طلبان به دنبال فرصتی برای سوءاستفاده از این ماده قانونی در جهت فعال کردن گوشی‌های قاچاق بودند.
کد خبر: ۷۳۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 07 April 2019
فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری ۴ کلاهبردار که با توزیع سیمکارت‌های رایگان به مردم از آنان سوءاستفاده می‌کردند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا در پی کسب خبری مبنی بر اینکه ۲ نفر با مراجعه به محل‌های حاشیه شهر همدان اقدام به توزیع سیم کارت همراه اول و ایرانسل به صورت رایگان در بین مردم می‌کنند، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

کامرانی صالح بیان کرد: با مراجعه کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مورد نظر، مشاهده شد افرادی در محوطه مسجد با میز کار و یک دستگاه چاپگر، تعداد قابل توجهی سیم کارت و سند خام مربوط به ثبت نام را به صورت رایگان به مردم هدیه کرده و زمان فعال شدن سیم کارت‌ها را ۴۰ روز بعد اعلام می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متصدیان که هیچ گونه مدارکی دال بر نمایندگی و ثبت نام ارائه نکردند، توسط کارآگاهان دستگیر، اموال مربوطه توقیف و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

کامرانی صالح تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی و تخصصی خود را برادر و راننده آژانس در یکی از مناطق تهران معرفی و اعلام داشتند که تجهیزات متعلق به یکی از دفاتر پیشخوان است و بابت ثبت نام سیم کارت ها، روزانه ۴ میلیون ریال دستمزد می‌گیرند.

وی افزود: با دعوت از کارشناسان سازمان تنظیم مقررات رادیویی مشخص شد اقدام این افراد غیرقانونی بوده و به منظور سوءاستفاده از طرح ریجستری گوشی تلفن همراه با مدارک هویتی و فرم‌های مربوطه با مشخصات هر یک از همشهریان یک خط را در گوشی فعال و آن را ریجستر و از قاچاق بودن خارج می‌کردند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با همکاری متهمان، ۲ نفر همدست آنان در تهران دستگیر شده و پس از انتقال به پلیس آگاهی استان همدان در تحقیقات بیان داشتند، پس از اخذ مدارک مردم قصد داشتیم گوشی‌های قاچاق را رجیستری کنیم.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان با اشاره به اینکه ۴ متهم این پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: در این راستا یک دستگاه سواری پراید توقیف، ۲ فقره سیمکارت ایرانسل و همراه اول و ۷۵۰ فقره سند جعلی صادره قبل از ریجستر شدن گوشی‌ها کشف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار