رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از راه اندازی مرکز جامع سرطان ۲۲۰ تختخواب در همدان خبر داد و گفت: این مرکز به صورت مشارکتی و با همکاری خانواده مرحوم فرشچیان در همدان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 06 April 2019

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از راه اندازی مرکز جامع سرطان ۲۲۰ تختخوابی در همدان خبر داد و گفت: این مرکز به صورت مشارکتی و با همکاری خانواده مرحوم فرشچیان در همدان راه اندازی می‌شود.راه اندازی مرکز جامع سرطان ۲۲۰ تختخوابی در همدان/ جامعه نیاز به تزریق امید دارد و شرایط امروز  نباید مایه یأس جوانان شود/ به زودی مرکز رادیو گرافی دولتی راه اندازی می شود


به گزارش تابناک همدان، حبیب الله موسوی بهار در مراسم دید و بازدید نوروزی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، دانشجویان، مدیران و کارمندان، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید، افزود: بارش رحمت و نزولات آسمانی آغازی پربرکت برای سال جدید است و این حجم بارندگی در تاریخ ثبت بارش‌ها بی سابقه بوده و مقدار بسیاری از کمبود بارش سال‌های قبل را جبران کرد.

وی امیدآفرینی در جامعه را بالاترین مأموریت دانست و اظهار داشت: امروز دشمنان ما بر نا امیدکردن مردم متمرکز شده‌اند و طی سیل اخیر بر بی کفایتی مسئولان تاکید می‌کردند، در حالی که همه را نباید به یک چوب راند.

موسوی بهار تاکید کرد: نباید شرایط امروز را مایه یأس جوانان جلوه داد و باید در تزریق امید و نشاط به افراد جامعه به ویژه جوانان تلاش کرد.

وی در ادامه از پذیرش دانشجویان خارجی و افتتاح بخش رادیو تراپی مرکز جامع سرطان در سال جدید خبر داد و افزود: پذیرش دانشجوی خارجی در راستای زنده نگهداشتن ملت و ملیت است و از اهداف انقلاب اسلامی به شمار می‌رود چراکه علاوه بر تولید ثروت برای کشور، اشاعه دین و فرهنگ و زبان را به دنبال دارد و این امر از وظایف ذاتی ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که هم دستاورد‌های فرهنگی و فکری و هم ارزش افزوده بسیاری دارد.

موسوی بهار گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید به شعار رونق تولید توسط مقام معظم رهبری، تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی ازجمله دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان باید در راستای تحقق این شعار قدم بردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به برنامه‌های نوروزی نیز اشاره داشت و اظهار کرد: در برنامه نوروزی که از ۲۵ اسفند تا کنون در جریان بوده و هست باید قدردان مدیریت اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز فوریت‌ها باشیم که زحمات بسیاری تقبل کردند و همچنین معاونت‌های درمان و بهداشت با نظارت و تأمین شرایط مورد نیاز در تحقق تعطیلات نوروزی آرام همکاری داشتند.

موسوی بهار افزود: از سازمان‌های همراه با دانشگاه از جمله نظام پزشکی، هلال احمر، پزشکی قانونی و تأمین اجتماعی که در حال حاضر بزرگترین بدهکار این مجموعه است و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های همراه نیز قدردانی می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی مرکز رادیوتراپی اشاره کرد و گفت: این مرکز یکی از اتفاقات مهم و فرخنده است و از آنجا که رادیو تراپی دولتی در استان نداشتیم این اقدام قابل ارزش بوده که در زمان خوب و با قیمت مناسب دو دستگاه رادیو تراپی برای این مجموعه تهیه شد که به زودی راه‌اندازی می‌شود. 

رییس دانشگاه ابن سینای همدان در ادامه به ترسیم شرایط سال جدید در مسئولیت‌ها پرداخت و بیان داشت: سال پیش رو سال دشواری است و محدودیت‌های مالی اعتباری بسیاری وجود دارد و در شرایط موجود، مدیران باید مدیریت شایسته‌ای با محدودیت اعتبارات داشته باشند و از آغاز پروژه‌های پیش بینی نشده ممانعت کنند و حتی تجهیزات و انبار را کنترل کنند.

موسوی بهار در پایان با اشاره به تغییر نام دانشگاه در سال جدید عنوان کرد: این اتفاق از خواسته‌های دانشگاه بود که در بند ۸۱ تغییرات قانون بودجه سال ۹۸ این مهم محقق شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار