حبیب معصومی با اشاره به اقدامات انجام شده از ۲۵ اسفندماه تاکنون توسط اورژانس پیش بیمارستانی در قالب طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی تعداد ۸۲۴ مأموریت شهری، ۴۰۴ مأموریت جاده‌ای و ۳۷ بین مراکز مأموریت انجام داده است.
کد خبر: ۷۳۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 01 April 2019
مدیر حوادث دانشگاه ابن سینا گفت: اورژانس پیش بیمارستانی تعداد ۸۲۴ مأموریت شهری، ۴۰۴ مأموریت جاده‌ای و ۳۷ بین مراکز مأموریت انجام داده است.

به گزارش مهر، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ابن سینا افزود: از بین این مأموریت‌ها ۴۸۱ مصدوم تصادفی، دو فوتی سر صحنه و ۲ هزار و ۵۷ بیمار غیر تصادفی اعلام شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۰ چادر سلامت در استان همدان خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۴۹۷ نفر به چادر‌های سلامت مراجعه کردند.

معصومی به عملکرد معاونت درمان دانشگاه ابن سینا اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۶ بازدید از اورژانس بیمارستان‌ها و ۳۴ بازدید از بخش‌های درمانی توسط معاونت درمان دانشگاه انجام شد.

وی در خصوص اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: تعداد ۹۵ بازدید از داروخانه، ۱۷ بازدید از انبار‌های برنج و غلات، ۸ بازدید از تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها، ۱۷ بازدید از رستوران‌ها، ۱۵ بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و شکلات انجام و در این مدت به ۴۸ سوال دارویی پاسخ داده شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ابن سینا با ارائه توضیحاتی در خصوص معاونت بهداشتی دانشگاه اظهار کرد: تعداد ۶ هزار و ۴۱۱ مورد بازدید از مراکز و ۲ هزار و ۲۴۹ مورد بازدید از اماکن و ۳۰۵ مورد بازدید از اماکن بین‌راهی انجام شد و ۱۱۹ نفر از مغازه‌ها و ۳۴ مورد از اماکن به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی بابیان اینکه تعداد ۶۷ مورد از مراکز و ۱۲ مورد از اماکن متخلف پلمب شد، گفت: در این مدت ۱۷ هزار و ۲۹۱ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم شده و تعداد ۵ هزار و ۱۲۸ مورد سنجش پرتابل و ۷ هزار و ۵۱۱ مورد کلرزنی آب آشامیدنی روستا‌ها صورت گرفته است.

معصومی با اشاره به سیلاب کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، فارس، مازندران و گلستان گفت: تعداد ۴۲ نفر فوت شدند که فقط یک مورد مربوط به شهرستان ملایر در استان همدان بود و برای اولین بار در ۱۵ سال اخیر ایام نوروز شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تشکیل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت بارندگی ادامه دارد، گفت: رشد قارچ‌ها در سال‌های پرباران افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه تشخیص سمی و غیر سمی بودن با چشم قابل انجام نیست توصیه می‌شود قارچ مصرف نشود چراکه سال گذشته موارد فوت، بستری و دیالیز و پیوند کبد به علت مصرف قارچ وجود داشته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه از آماده‌باش بودن مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا و کارکنان بخش‌های بهداشتی درمانی خبر داد و توصیه کرد: افراد از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنند تا وضعیت آب و هوا در بقیه روز‌ها مشخص و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ابن سینا افزود: مردم در این مدت به نزدیک رودخانه‌ها نروند و به توصیه‌های هواشناسی، ستاد مدیریت بحران استان همدان توجه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار