معاون میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه بیش از نیمی از آثار تاریخی استان همدان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، اضافه کرد: بر اثر بارش‌های اخیر ۵ تا ۶ بنا به صورت جزئی آسیب دیدند.
کد خبر: ۷۳۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 01 April 2019
احمد ترابی گفت: ۵ بنای تاریخی استان همدان در شهرستان‌های نهاوند، فامنین و تویسرکان بر اثر بارش‌های اخیر آسیب دید.

به گزارش مهر، ترابی با بیان اینکه به علت بارش‌های اخیر در استان همدان در ۳ شهرستان چند بنای تاریخی دچار آسیب شده‌اند، عنوان کرد: در شهرستان نهاوند پل زرامین و حمام حاج آقا تراب بر اثر بارش‌های اخیر دچار آسیب شده‌اند.

ترابی با بیان اینکه در نهاوند پل زرامین در قسمتی از طاق دچار آسیب شده و سیل برگردان‌ها نیز تخریب شده‌اند، گفت: برآورد خسارت وارد شده در شهرستان نهاوند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

معاون مرمت میراث فرهنگی همدان اضافه کرد: در شهرستان فامنین مسجد بازران روستای بازران که یکی از مساجد خشتی شهرستان محسوب می‌شود و در فهرست آثار ملی قرار دارد دچار آسیب شده و متأسفانه یکی از چشمه طاق‌ها بر اثر بارش باران تخریب شده و نیاز به مرمت فوری دارد.

وی برآورد خسارت وارد شده در شهرستان فامنین را ۸۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در شهرستان تویسرکان نیز منزل اقتداری و پل فرسفج بر اثر سیلاب‌ها و بارش‌ها آسیب دیده‌اند.

ترابی اضافه کرد: این ۲ بنای تاریخی نیز که هر دو در فهرست آثار ملی قرار دارند متحمل ۴۰۰ میلیون تومان خسارت شده‌اند و باید با اختصاص این اعتبار این دو بنا به صورت اساسی مرمت شود.

ترابی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از آسیب به عمارت جنانی بر اثر بارندگی‌ها نیز اظهار داشت: قبل از سال جاری به علت آسیب دیدگی این بنا طی قراردادی با پیمانکار طرح و نظارت میراث فرهنگی و تأمین اعتبار از سوی شهرداری در عمارت جنانی و چند بنای دیگر از جمله بنای ورودی به استر، خانه عسگری و عمارت نوشادی کار‌های مرمتی و رفع خطر صورت گرفت و خوشبختانه با ریزش‌های اخیر به علت اقدامات انجام شده خسارتی بر جای نماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار