حمیدرضا حاجی بابایی گفت: برای ساماندهی شبکه فاضلاب همدان ۷ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که به ۱۵ میلیارد تومان افرایش یافت. دو ونیم میلیارد نیز اعتبار استانی این پروژه است که با استقلال ردیف اعتبار ساماندهی فاضلاب شهرستان فامنین با اعتبار ۴ میلیارد تومان، پیش‌بینی می‌شود پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیگیری شود.
کد خبر: ۷۳۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 01 April 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به تامین اعتبار برای قنوات و کانال‌های انتقال آب اشاره کرد وگفت: ۳۴ میلیارد تومان برای این پروژه‎‌ها پیشنهاد، شده است.

به گزارش تسنیم، حاجی بابایی در شورای اداری فامنین، نامگذاری سال ۹۸ را با عنوان رونق تولید، رهنمود خردمندانه رهبر معظم انقلاب برشمرد و اظهار داشت: این نامگذاری بدون شک زمینه را برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه بودجه‌های کارگری، کشاورزی و کارمندی وجود داشت که با پیگیری نتایج خوبی حاصل شد، تصریح کرد: در کشور ۵ میلیون نفر نیرو‌های شاغل وبازنشسته جزء کارکنان دولت هستند که بیش از ۴ میلیون نفر مشکل معیشتی دارند. در زمینه افزایش حقوق در لایحه بودجه ۹۸، دولت طرحی را ارائه داد که پاسخگوی نیاز‌های این اقشار نبود وفاصله طبقاتی افزایش می‌یافت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود:، اما با مصوبه مجلس، حداقل ۴ میلیون نفر از کارکنان شاغل وبازنشسته مشمول افزایش بیش از ۲۰ درصد حقوق می‌شوند.

حاجی بابایی گفت: ابهاماتی در این مصوبه بود که مجلس این ابهامات را رفع کرد و به دولت برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: بیش دومیلیون نفر از بازنشستگان، مشمول همسان سازی هستند که اعتبار همسان سازی ۴۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ پبش بینی شده است. با اعمال این قانون میانگین ۱۲۰ هزار تومان علاوه بر افزایش سنواتی، برای بازنشستگان خواهیم داشت. به عبارتی افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸ به طور میانگین ۶۰ درصد می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در مصوبات بودجه ۹۸، نوع نگاه مجلس، یک نگاه تحولی بود، دولت ومجلس برای پرداخت‌ها هماهنگی لازم را دارند.

حاجی بابایی در مورد بودجه‌های همدان نیز اظهار داشت: برای استان همدان ردیف‌های ملی خوبی در سال ۹۷ مصوب شده است، برقی شدن قطار همدان، بیمارستان هزار تختخوابی و بنیاد بوعلی ازجمله پروژه‌های دارای ردیف ملی بودند.

وی به اخذ ردیف ملی D۸ در دانشگاه بوعلی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، در سال ۹۸، تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به دانشگاه ابن سینا در مجلس مصوب شد که گام بسیار موثری محسوب می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب ردیف ملی ایجاد دبیرخانه شهدای حرم در همدان با محوریت شهید همدانی در همدان نیز از مواردی است که در مجلس پیگیری شده است.

حاجی بابایی گفت: چند ردیف ملی برای توسعه راه‌ها با همراهی مدیران استانی در جلسات متعدد با وزیر و معاون وزیر در مجلس از جمله ایستگاه راه آهن فامنین، ایستگاه شهر همدان در کنار ایستگاه اتوبوس، اتصال اتوبان ملایر به همدان به اتوبان تهران_همدان که به عنوان یک برنامه استراتژیک است، در برنامه ۹۸ مصوب شده است.

وی تصریح کرد: در مصوبه مجلس در بودجه ۹۸، اتصال قهاوند به اتوبان تهران_همدان که دولت شش ونیم میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی کرده بود، به نوزده ونیم میلیارد تومان افزایش یافت، که ۱۰ میلیارد تومان هم اعتبار استانی دارد که انتظار می‌رود تسریع شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین اعتبار مسیر گردشگری امامزاده محسن، ابرو، سد اکباتان، از گنجنامه به همدان نیز در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده است.

وی به پیگیری برای پروژه بزرگ پرورش مرغ لاین در همدان اشاره کرد وگفت: با وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ شده که برای همدان مجوز پرورش مرغ لاین بگیریم، این پروژه توسعه اقتصادی بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به تامین اعتبار برای قنوات و کانال‌های انتقال آب اشاره کرد وگفت: ۳۴ میلیارد تومان برای این پروژه‎‌ها پیشنهاد، شده است.

حاجی بابایی ابراز کرد: در سال ۹۸، بودجه‌های عمرانی استان ۹۰ میلیارد تومان بود که به ۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت، همچنین به قانون بیست و هفت ونیم درصد سهم پروژه‌های ورزشی دومیلیارد وهفت صد میلیون تومان اضافه شد که برای تکمیل پروژه‌ها رقم مناسبی است.

وی به پروژه‌های ساماندهی فاضلاب شهر‌های جورقان، شروع مطالعات ساماندهی فاضلاب قهاوند و پروژه ملی فامنین نیز اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اعتبار پروژه‌ها را با تعریف دقیق شاخص‌ها پیگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار