حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه بین المللی D۸ متشکل از هشت کشور ایران، ترکیه، پاکستان، اندونزی، نیجریه، مالزی، مصر وبنگلادش است که از بین کشور‌های عضو مجوز آن به دانشگاه بوعلی سینای همدان به علت امکانات مطلوب و فضای کاربردی آن انتخاب وتصویب شد.
کد خبر: ۷۲۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ 29 March 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه سازمان اقتصادی کشور‌های اسلامی D۸ در همدان، از مجلس شورای اسلامی ردیف ملی گرفت.

به گزارش تسنیم، وی تاسیس دانشگاه D۸ در دانشگاه بوعلی را یک فرصت ارزشمند برشمرد و ابراز کرد: به بهانه باز شدن درب تعاملات بین‌المللی بر روی جامعه علمی کشور بتوانیم توانمندی و شایستگی جامعه علمی خود را به جهانیان نشان دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با تأسیس این دانشگاه می‌توانیم با حفظ اقتدار و توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی کشور بستر مناسب را در روابط بین‌الملل، عرصه علم ودانش وفناوری باز کنیم.

وی تاکید کرد: این دانشگاه برای اولین بار در دنیا در دانشگاه بوعلی سینای همدان راه اندازی شده است و در این مرحله با اولویت هشت کشور عضو از کل جهان دانشجو در دوره دکترا به صورت پژوهش محور می‌پذیرد.

حاجی بابایی به تصویب ردیف اعتباری ملی در رابطه با دانشگاه D۸ اشاره کرد و تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته در بودجه ۹۸ در رابطه با دانشگاه بین المللی سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه D۸ در مجلس شواری اسلامی ردیف اعتبار ملی را زیر مجموعه دانشگاه بوعلی سینا کمک به راه اندازی دانشگاه بین المللی سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه D۸ با ردیف ۱۱۵۱۲۲ و با اعتبار ۴ میلیارد تومان مصوب شد.

وی بیان داشت: قطعا نقش این دانشگاه در توسعه پایدار استان و محوریت شهر همدان بعنوان پایتخت تاریخ و تمدن بر کسی پوشیدهنیست.

نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش استاندار ورئیس دانشگاه بوعلی همدان در این زمینه قابل تقدیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار