حسین خردمند اظهارکرد: سرمازدگی و افت دما در دو مرحله از اسفند سال گذشته تا فروردین‌ماه امسال بین ۵۰ تا ۹۰ درصد به باغ‌های بادام و زردآلو در حومه نهاوند خسارت وارد کرد که توسط باغداران و کارشناسان این اداره در دست بررسی است.
کد خبر: ۷۲۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ 28 March 2019
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در بارش برف و سرمازدگی کم سابقه بهاره تا این لحظه ۵ درصد از باغ‌های نهاوند دچار سرمازدگی شدند.


به گزارش ایسنا، خردمندگفت: میزان این خسارات بیشتر در باغ‌های بادام در حوالی روستا‌های بخش مرکزی بخصوص روستای تکه، دره ابراهیم، رودحسن علیا و تازناب ها، بیان و قلعه قباد بوده است همچنین در ختان پیش رس زردآلو نیز دچار سرمازدگی شدند که تا این لحظه میزان خسارت ۵ درصد است.


وی افزود: این سرمازدگی کم‌سابقه در دو مرحله وارد شد که نخستین مرحله سرمازدگی در هفته آخر اسفندماه سال گذشته رخ داد و مرحله دوم در روز‌های اخیر به دنبال بارش برف در فروردین‌ماه سال جاری به دلیل کاهش و افت دمای محسوس هوا بود.


وی افزود: متأسفانه از مجموع بیش از ۱۲ هزار هکتار باغات مثمر نهاوند، تنها نزدیک به ۱۶۰ هکتار آن بیمه هستند که بیمه نبودن محصولات زراعی و باغی در سال‌های اخیر بیشترین زیان را متوجه باغداران و کشاورزان کرده است البته در این مورد بیمه‌ها هم به تعهد خود عمل نکردند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار