منصور ستوده با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۴ میلی متر بارش در استان به ثبت رسید، اظهار کرد: در آمار بلند مدت نیز بارش استان افزایش ۷۵ درصدی داشته است.
کد خبر: ۷۲۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 28 March 2019
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از افزایش ۱۳۱ درصدی بارش در سال آبی جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی تا کنون. ۴۰۳ میلی متر بارش در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳۱ درصدی دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سد‌های استان در بارش‌های اخیر مشکلی نداشته و درحال آبگیری هستند، گفت: حجم کنونی آب سداکباتان ۱۹ میلیون مترمکعب است به طوریکه ۵۵ درصد از ظرفیت این سد پر است. 

ستوده با اشاره به ورود ۴۰۰۰ لیتر آب در ثانیه به مخزن سد اکباتان، افزود: ۶۵۰ لیتر در ثانیه هم برای مصرف شهروندان همدانی از سد خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه سد آبشینه ۵۰۰ هزار متر مکعب آب دارد، یاد آور شد: این سد از سرریز اکباتان آبگیری می‌شود که درحال حاضر سد اکباتان سرریز نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه حجم آب سد سرابی تویسرکان ۷ میلیون مترمکعب است، افزود: ۷۵ درصد مخزن این سد پر است.

ستوده بیان کرد: ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد سد سرابی می‌شود و ۸۰ لیتر در ثانیه برای شرب از این سد برداشت می‌شود.

وی ظرفیت سد کلان ملایر را ۴۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:: ۱۰۰ درصد مخزن این سد پر و در حال سرریز است.

 وی خاطرنشان کرد: با بارش‌های اوایل نوروز ورودی به سد کلان ملایر به ۲۰ مترمکعب در ثانیه رسید که براین اساس دریچه سد ۵۰ درصد باز شد و درحال حاضر ۷ متر مکعب از دریچه و ۱۲ متر مکعب از سرریز این سد خارج می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار