رضا عزیزی با اشاره به اینکه اداره راهداری توان و برنامه نصب دوربین در سطح کشور را ندارد گفت: همدان یک‌هزار و صد روستا دارد که امکان نصب دوربین برای این تعداد را ندارد و باید مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کنند.
کد خبر: ۷۲۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 25 March 2019
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ مورد تخلف در جاده‌های همدان توسط دوربین‌های کنترل سرعت ثبت می‌شود گفت: نبود دوربین در محور‌های روستایی باعث افزایش تخلفات شده است.

به گزارش فارس، عزیزی با بیان اینکه به ازای یکصد هزار تردد در استان پنج تصادف رخ داده است اظهار کرد: این میزان درصد بالایی را شامل نمی‌شود، اما باید همین میزان را نیز کاهش دهیم تا کمتر شاهد اتفاقات ناگوار باشیم.

وی اهمیت به استراحت کافی از سوی رانندگان هنگام خستگی را مهم دانست و گفت: خوشبختانه فرهنگسازی در این زمینه باعث شده این روز‌ها شاهد باشیم رانندگان در جاده‌ها دقایقی یا ساعاتی را به استراحت سپری می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه امیدواریم رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کرده و وقت کافی برای استراحت داشته باشند تا در ادامه تعطیلات شاهد افزایش آمار تصادفات نباشیم اضافه کرد: در سطح استان ۶۶ پایه دوربین کنترل سرعت توسط اداره راهداری نصب شده که ۵۴ دوربین فعال است.

وی با اشاره به اینکه روزانه یک‌هزار و ۱۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰ ثبت تخلف با این دوربین‌ها در استان صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌ها تاثیرگذاری بسیاری داشته و به طوری که جغرافیای جرم عوض شده است.

عزیزی بیان کرد: در جاده‌های اصلی کنترل مسیر‌ها به خوبی صورت می‌گیرد و شاهد کنترل لحظه‌ای هستیم که خوشبختانه باعث کاهش تعداد تصادفات شده است، اما در جاده‌های روستایی گویا رانندگان می‌خواهند خود را تخلیه کنند و یا نبود دوربین باعث افزایش سرعت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار