۲ اسکیت باز استان همدان موفق به کسب مدال طلای آسیا شدند که حمید آبکار و عرفان زنگنه از همدان در ترکیب تیم ملی این لاین هاکی مردان کشورمان مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت و قهرمان آسیا شدند.
کد خبر: ۷۲۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ 22 March 2019
عرصه ورزش استان همدان در سال ۹۷ با اتفاقات بسیاری همراه شد که در گزارشی با نگاهی به این اتفاقات آنچه بر ورزش همدان در فصل تابستان گذشته را مرور می‌کنیم.

به گزارش مهر، فرشید گل محمدی* ورزش استان همدان در سال ۹۷ فراز و فرود‌های بسیاری داشت که در گزارش منتشر شده خبرگزاری مهر به اتفاقات و رخداد‌های فصل بهار پرداختیم و در ادامه گزارش رویداد‌های ورزش همدان در تابستان ۹۷ را مرور می‌کنیم.

ورزش همدان در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال ۹۷ روز‌های زیبا و به یادماندنی بسیاری به خود تیز به طوری که در تیرماه مدال‌های رنگارنگی در عرصه‌های بین المللی به دست آورد.

مدال طلا و نقره قهرمانی جهان به دوندگان نابینای همدانی رسید

دو دونده نابینای همدان به مدال‌های رنگارنگ قهرمانی جهان دست یافتند؛ این رقابت‌ها به میزبانی کشور تونس برگزار شد و حمید اسلامی دونده همدانی در ماده یک هزار و ۵۰۰ متر موفق به کسب نشان طلا شد و همچنین وحید علی نجیمی دیگر دونده همدانی در ماده ۲۰۰ متر توانست به نشان نقره دست یابد.

نایب قهرمانی شطرنج باز همدانی در جهان

مسابقات شطرنج بلیتس قهرمانی نوجوانان در شهر مینسک پایتخت بلاروس پایان یافت و در این رقابت‌ها امیر حسام جلالوند موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد؛ این شطرنج باز نخبه استان همدان با ۸ پیروزی، یک باخت و کسب ۸ امتیاز توانست در جایگاه دومی قرار گیرد.

تیم پاس لیگ دویی شد

حضور تیم فوتبال پاس همدان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور با خرید امتیاز یکی از تیم‌های این دسته، قطعی شد و بر اساس توافق صورت گرفته با دستگاه ورزش و سایر مسئولان اجرایی استان، بدهی‌های قبلی برعهده آن‌ها قرار گرفت و تصمیم لازم برای تسویه بدهی‌ها نیز اتخاذ شد.

برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب

جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب گرامیداشت یاد «مری لیلی قراگوزلو» با حضور استان‌های مختلف کشور و فعالان پرورش اسب از استان‌های البرز، تهران، خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، فارس، کرمان و همدان برگزار شد.



این برنامه به میزبانی شهرستان بهار از توابع همدان برگزار شد و ۷۸ اسب اصیل عرب در این جشنواره شرکت کردند و داورانی از کشور‌های بلژیک، هلند، آلمان به همراه یک داور از کشورمان قضاوت این جشنواره را برعهده داشتند.

بانوی همدانی نایب قهرمان قایقرانی روئینگ آسیا شد

کیمیا زارعی بانوی ورزشکار همدانی مدال نقره رقابت‌های قایقرانی روئینگ جوانان آسیا در شهر چونگجو کشور کره جنوبی را کسب کرد؛ کیمیا زارعی سابقه کسب نشان برنز آسیا در سال گذشته را دارد.

مجمع انتخاب رئیس هیئت شمشیربازی استان همدان برگزار و در این انتخابات ناصر مرادی با کسب ۱۲ رأی از ۱۳ رأی مأخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت شمشیربازی همدان برگزیده شد.

برگزاری اردوی تیم ملی سنگ نوردی در همدان

پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی سنگ نوردی به منظور حضور قدرتمند تیم ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی به میزبانی سالن فرهاد شهر همدان برگزار شد.

سالن سنگ نوردی فرهاد مجهزترین دیواره سنگ نوردی با دیواره‌های سرعت، بلدرینگ و سختی بر اساس استاندارد بین المللی، اتاق قرنطینه، سکوی تماشاگران با ظرفیت ۷۰۰ تا یک هزار نفر و مهمانسرا با ظرفیت یکصد نفر است.

درگذشت مربی تنیس روی میز همدان

سینا شاملو مربی تنیس روی میز همدان در سن ۳۳ سالگی بر اثر عارضه مغزی دار فانی را وداع گفت.

رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال پاس همدان شد

رضا عنایتی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال پاس همدان منصوب و از بین چند گزینه بومی و غیر بومی به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد.

مرداد

آغاز بیستمین دوره رقابت‌های شطرنج ریپد جام ملت‌های آسیا به میزبانی همدان که در این رقابت‌ها ۱۴ تیم از کشور‌های مختلف آسیایی شرکت داشتند.

بانوی همدانی نخستین مدال وزنه برداری را کسب کرد

بانوی همدانی برای نخستین بار در تاریخ ورزش همدان موفق به کسب مدال در رشته وزنه برداری شد.



پریا حاجی علی اکبری بانوی وزنه برداری همدان در وزن ۷۵ کیلوگرم همدانی در تک ضرب و ۲ ضرب و مجموع امتیازات در رقابت‌های قهرمانی کشور به سه مدال نقره دست یافت.

دعوت داور فوتبال همدان به بازی‌های آسیایی اندونزی

بیژن حیدری داور برتر فوتبال ایران از همدان برای قضاوت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی دعوت شد؛ حیدری به عنوان داور وسط همراه با سعید قاسمی کمک داور فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها حضور یافت.

اعزام سنگ نورد همدانی مسابقات جهانی

متین بیات سنگ نورد جوان همدانی برای نخستین بار عازم مسابقات جهانی روسیه شد؛ مسابقات سنگ نوردی قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان و جوانان از هفدهم مردادماه به مدت چهار روز در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

کوهنورد همدانی بام اروپا را فتح کرد

علی بیات کوهنورد همدانی در قالب تیم ۸ نفره ایران موفق به فتح قله پنج هزار و ۶۴۲ متری البروس بلندترین قله قاره اروپا شد؛ کوه البروس، قله‌ای در باختر رشته کوه قفقاز واقع در شمال فلات ایران در روسیه و نزدیک به گرجستان است.

رضا عنایتی نیامده رفت

رضا عنایتی که در مرداد ماه به عنوان سرمربی تیم پاس منصوب شده بود به دلایلی از سمت خود استعفا کرد تا بار دیگر تیم فوتبال پاس هم در بلاتکلیفی بماند.

تیرانداز همدانی مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا را کسب کرد

مه لقا جام بزرگ ملی پوش همدانی در فینال تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی موفق به کسب مدال برنز شد، جام بزرگ پس از تیراندازان مغولستانی که در این ماده به مدال‌های طلا و نقره دست یافتند، به نشان برنز دست یافت.

شهریور

پس از حضور مقطعی رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم پاس، علی لطیفی نیز تنها ۲ روز به عنوان مدیر فنی معرفی شده این تیم دوام آورد و خیلی زود همدان را ترک کرد.

احمد جمشیدیان سرمربی تیم پاس شد

مسئولان تصمیم گیری باشگاه پاس در نهایت به این نظر جمعی رسیدند که احمد جمشیدیان به عنوان سرمربی جدید انتخاب شود؛ بازیکنی همدانی و از چهره‌های سرشناس و سابق تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران به عنوان سرمربی جدید برگزیده شد تا نخستین سال مربیگری خود را تجربه کند.

ووشوکار نهاوندی مدال نقره بازی‌های آسیایی اندونزی کرد

ووشوکار ملی پوش شهرستان نهاوند موفق به کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی شد؛ فرود ظفری با قبول شکست در دیدار فینال مقابل لی منگ فان از چین در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم به نشان نقره رسید.



فرود که پیش از این در تیم ملی بزرگسالان تنها در بازی‌های کشور‌های اسلامی حضور داشت توانست نخستین مدالش را در بازی‌های آسیایی کسب کند.

مریم امیدی پارسا نیز موفق به کسب مدال نقره در ماده روئینگ دو نفری شد و ششمین مدال ورزشکاران این استان در بازی‌های آسیایی اندونزی کسب شد.

کسب هفتمین مدال آسیایی همدان در کبدی

هفتمین مدال ملی پوشان ورزش همدان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی در رشته کبدی کسب شد.

در جریان برگزاری این رقابت‌ها و در رشته کبدی تیم ملی کشورمان با غلبه بر تیم کره جنوبی عنوان قهرمانی را کسب کرد که حمید میرزایی نادر بازیکن و وحید خراقانی به عنوان مربی از استان همدان در تیم ملی کشورمان حضور داشتند.

قضاوت مسابقات گرند اسلم تنیس آمریکا توسط داور همدانی

فدراسیون جهانی تنیس قضاوت مسابقات گرند اسلم جهانی که در آمریکا برگزار شد را به سیدعادل برقعی داور همدانی سپرد؛ مسابقات آزاد تنیس آمریکا یکی از چهار گرند اسلم بزرگ تنیس جهان است که با حضور ستارگان تنیس جهان از جمله «راجر فدرر» سوئیسی و «رافائل نادال» اسپانیایی برگزار شد.

درخشش ورزشکاران همدان در مسابقات روستایی جهان

ورزشکاران استان همدان در ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی روستایی و عشایری خوش درخشیدند.

در این پیکار‌ها که به میزبانی کشور قرقیزستان در جریان بود بیش از سه هزار ورزشکار از ۸۰ کشور جهان در ۳۶ رشته ورزشی رقابت داشتند.



در این دوره از مسابقات رضا قیطاسی ورزشکار کبودرآهنگی در مسابقات طناب کشی انفرادی تنها مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد ضمن اینکه در رشته مسرستلینگ (چوب کشی) مدال برنز و در طناب کشی تیمی نیز به مدال نقره دست یافت.

همچنین تیم ملی کشورمان متشکل از ورزشکاران همدانی و با ترکیب غلامی، شیری، عروجی، باقر پور، ساجدی، ابوالفضل و رضا بربط در بخش تیمی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی رشته طناب کشی شد.

دوندگان پیشکسوت همدان در آسیا طلایی شدند

دوندگان پیشکسوت استان همدان در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در کشور مالزی برگزار شد صاحب ۲ نشان طلا شدند.

در این رقابت‌ها سید حسن حسینی دونده با سابقه این استان در رده سنی بالای ۶۰ سال ماده پنج هزار متر به مدال طلا دست یافت و همچنین محمد هادی پور دیگر دونده همدانی در رده سنی بالای ۵۰ سال ماده پنج هزار متر صاحب نشان طلا شد.


۲ اسکیت باز استان همدان موفق به کسب مدال طلای آسیا شدند که حمید آبکار و عرفان زنگنه از همدان در ترکیب تیم ملی این لاین هاکی مردان کشورمان مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت و قهرمان آسیا شدند.

به این ترتیب استان همدان در فصل تابستان سال ۹۷ موفقیت‌های ارزشمندی کسب کرد که تا پایان سال ادامه یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار