معاون استاندار همدان بیان کرد: دومین جشنواره شهر ملی منبت، به‌خوبی و شایستگی در شهرستان ملایر اجرایی شد و با تخصیص و عقد قرارداد نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، گام‌های مهمی در زمینه جذب تسهیلات اشتغال آفرینی و ارتقای جایگاه شهرستان در این حوزه برداشته شد.
کد خبر: ۷۲۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ 22 March 2019
باب اله فتحی گفت: هم اکنون بیش ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی و ... در بخش‌های گوناگون این شهرستان در دست انجام است.

به گزارش ایسنا، فتحی فرارسیدن عید باستانی نوروز و آغاز بهار طبیعت در هزار و سیصد و نود و هشتمین سال هجری خورشیدی را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: که این آغاز نو که معطر است به شمیم میلاد امیرالمؤمنین، مولی‌الموحدین، حضرت علی (ع) طلیعه‌ای برای تحقق صلح پایدار برای جهانیان، سلامت، بهروزی و امید برای تمامی ایرانیان در اقصی نقاط گیتی باشد.

وی اظهارکرد: سالی که گذشت و از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین شد به‌عنوان "حمایت از کالای ایرانی"، سالی مشحون از صفحات درخشان و حضور پرتلالو مسئولین عالی رتبه کشوری و استانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان بود.

فتحی ادامه داد: مردم فهیم و سخت کوش ملایر، افزون بر میزبانی شایسته از دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، پذیرای مهندس حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، سفیر کشور غنا در جمهوری اسلامی ایران، پروفسور سلیم زکری، نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر نیرو، استاندار همدان، معاونین وی و ده‌ها تن از مدیران کل استان بودند.

وی با بیان اینکه این حضور‌ها زمینه پیشرفت و توسعه هرچه سریع‌تر شهرستان در حوزه‌ها و بخش‌هایی گوناگون و رفع مسائل و مشکلات را فراهم می‌کند، اظهارکرد: در حوزه اقتصادی با حمایت و همراهی مردم فرهنگ مدار، گام‌های مؤثری در راستای توسعه شهرستان برداشته شد.

فتحی افزود: در سال ۹۷ افزون بر ثبت نظام تولید انگور منطقه دره جوزان ملایر به‌عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان در سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، اقدامات مهمی در راستای ثبت جهانی منبت و ثبت جهانی دژ باستانی نوشیجان ملایر، صورت گرفت.

فتحی در خصوص افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی نیز افزود: با افتتاح و شروع عملیات اجرایی صد‌ها پروژه و طرح مهم بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان، اقدامات مؤثر دیگری در راستای توسعه ملایر صورت پذیرفت، به‌گونه‌ای که به اذعان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان، همچنین به همت و مساعدت استاندار، سند توسعه شهرستان ملایر در افق ۱۴۰۰ با بهره‌گیری از نظرات متخصصین امر و صاحبان اندیشه شهرستان و استان، ترسیم شد.

وی ادامه داد: عمده محور‌های توسعه ملایر در بخش‌ها و حوزه‌های گوناگون از قبیل: توسعه مجتمع‌های آبرسانی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر ملایر، شهر‌ها و روستا‌های تابعه، نوسازی و توسعه شبکه توزیع نیروی برق، محور‌های مواصلاتی شریانی، بین‌شهری و روستایی، کشاورزی، مبل منبت، صنایع نوین و دستی و سنتی و توسعه معادن احصا و با تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان و به دستور استاندار امر به ابلاغ شد. 

فتحی با بیان اینکه در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز، افزون بر برگزاری شکوهمند مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اجرای طرح کشوری کرامت درزمینه مبارزه با مواد مخدر، شاهد برپایی شکوهمند ده‌ها جشنواره ملی و استانی بودیم، گفت: جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس سینمای جوان با حضور نمایندگانی از ده استان کشور، جشنواره اقوام ایرانی، جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان، خوشه برتر و کنفرانس ملی انگور در شهرستان ملایر اجرا و برگزار شدند. 

فرماندار ملایر افزود: از دیگر رویداد‌های مهم فرهنگی سال گذشته، می‌توان به معرفی و ارائه شایسته دستاورد‌ها و توانمندی‌های شهرستان از قاب رسانه‌های ملی و استانی اشاره کرد به نحوی که در این سال ملایر افتخار میزبانی از توجه و نگاه مخاطبین ارجمند ملی در برنامه‌های شب فیروزه‌ای ویژه جشنواره شهر ملی منبت طی دو شب پیاپی، پخش بیش از ۲ هزار ثانیه تبلیغات رایگان تلویزیونی در حوزه مبل منبت، ضبط و پخش گزارش سفرنامه صبا از جاذبه‌ها و توانمندی‌های شهرستان ملایر در دو بخش را داشت.

فتحی اظهارکرد: ما در کنار کاهش آسیب‌های اجتماعی، در راستای ایجاد روحیه نشاط و امید در میان اقشار مختلف مردم گام برداشتیم و سال کهنه را با درخشش امید و رونق در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به پایان رساندیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال "رونق تولید" نامگذاری شده است، اظهار امیدواری کرد: سال جدید را با امید بلندتر به درخشش بیشتر اقتصاد و فرهنگ این شهرستان در حوزه‌های گوناگون آغاز کرده و مدیران اجرائی در حوزه حمایت از رونق تولید در سطح شهرستان موفق عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار