مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان، گفت: طرح آرامش بهاری نوروز امسال از ۲۸ اسفند در ۳۶ بقعه شاخص این استان آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال آینده ادامه دارد و علاوه بر بقاع متبرکه هیات امنای ۱۰ مسجد در مرکز استان و ۳۰ مسجد در دیگر شهرستان‌ها برای برگزاری طرح آرامش بهاری اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۷۲۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 18 March 2019

مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان، گفت: طرح آرامش بهاری نوروز امسال از ۲۸ اسفند در ۳۶ بقعه شاخص این استان آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام محمد کاروند در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمادگی بقاع متبرکه برای استقبال از نوروز و فصل بهار، افزود: علاوه بر بقاع متبرکه هیات امنای ۱۰ مسجد در مرکز استان و ۳۰ مسجد در دیگر شهرستان‌ها برای برگزاری طرح آرامش بهاری اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل اوقاف همدان گفت: اگرچه اجرای این طرح به معنای آمادگی هیئت امنا، مراکز فرهنگی و خادمان امامزادگان است، اما ۳۶ بقعه به صورت ویژه خدمات خود را با کیفیت بهتری به مردم ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: ۴۰ مبلغ دین در بقاع متبرکه پیش بینی شده در جریان برگزاری طرح آرامش بهاری مستقر می‌شوند که ۲۴ تن از مبلغان از قم به همدان می‌آیند.

کاروند با اشاره به اهداف اداره کل اوقاف در سال جدید نیز تصریح کرد: ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی از مهمترین اولویت‌های این سازمان به ویژه با ورود به سال جدید است.

وی تاکید کرد: سیاست سازمان اوقاف بهره برداری بهینه از موقوفه‌ها با آورده بالا در راستای ایجاد اشتغال، فناوری و بخش کشاورزی است.

کاروند افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان دنبال کسب سود بالا نیست بلکه با حمایت از طرح‌های اشتغالزا درصدد ایجاد فرصت‌های شغلی است.

وی در ادامه خواستار تشکیل اتاق فکری برای حمایت از طرح‌های زودبازده و اشتغالزا شد و گفت: اتاق اصناف با اوقاف همدان در این زمینه همکاری کرده و این قبیل طرح‌ها را معرفی کنند.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به وقف‌های جدید، خاطر نشان ساخت: وقف‌های جدید بیشتر در حوزه ایجاد اشتغال، فراهم کردن زمینه ازدواج و بهداشت بوده که این امر موید تغییر رویکرد واقفان نسبت به گذشته و به روز شدن آن‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان اضافه کرد: یک تیم بازرسی متعلق به این اداره کل در سه مقطع شامل هفته آخر اسفند، نیمه نخست تعطیلات نوروزی و نیمه دوم اقدام به سرکشی و بازدید از وضعیت بقاع متبرکه می‌کنند.

وی درباره برپایی خیمه‌های معرفت نیز گفت: علاوه بر راه‌اندازی غرفه کودکان، پاسخ به سوالات شرعی، مشاوره خانواده و ... امسال مراسم جشن میلاد امیرالمومنین، عید مبعث، مراسم سوگواری رحلت حضرت زینب سلام الله علیه و برنامه تحویل سال به صورت ویژه در بقاع متبرکه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف همدان با بیان اینکه موزه امامزاده عبدالله علیه السلام همدان از ابتدای فروردین میزبان علاقه‌مندان است، ابراز کرد: در روز‌های اجرای طرح آرامش بهاری، گروه‌های بازرسی اداره کل اوقاف همدان فعال شده و در سه مرحله از بقاع متبرکه و مساجد بازدید می‌کنند که البته مرحله اول آن در حال انجام است.

حجت الاسلام کاروند در پایان یاد آور شد: خدمات رسانی رایگان در بقاع شاخص و مستعد صورت می‌گیرد همچنین مساجد بین راهی از جمله مسجد گردنه اسدآباد در نوروز به مسافران خدمات می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار