حجت الاسلام حبیب الله شعبانی با بیان اینکه گرفتاری‌های اقتصادی نباید باعث جداشدن از معنویت شود، تاکید کرد: اهل احسان بوده و در ایام عید بیشتر به فکر نیازمندان باشید.
کد خبر: ۷۲۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 15 March 2019
امام جمعه همدان گفت: جایگاه نهاد نماز جمعه از اول با تقدس آغاز شده و فراجناحی است و سه محور حفظ ارزش‌های اسلام، نظام مقدس اسلامی و مردم به عنوان، ولی نعمت باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام شعبانی در نخستین نماز جمعه خود و در خطبه‌های پیش از نمازجمعه این هفته شهر همدان، با ذکر نخستین خطبه پیامبر اکرم اظهار داشت: نماز جمعه محل تجمع توحید الهی و جایگاهی است که فریادگر توحید و نبوت خواهد بود.

وی افزود: بنا به فرموده پیامبر (ص) همدیگر را به تقوا توصیه کنید و به کسی که سلطنت هستی در دست اوست، توجه کنید.

امام جمعه همدان عنوان کرد: خداوند در آیات و روایات توصیه کرده است که‌ای کسانی که ایمان آورده اید به خود بیندیشید و دل مشغول به چیزی که از شما گرفته می‌شود، نشوید.

وی با بیان اینکه صداقت با پروردگار داشته باشید، تاکید کرد: نگاه اسلام به اقتصاد مثبت است و توجه به معیشت در قرآن آمده است.

شعبانی با بیان اینکه اگر گرانی در بازار‌ها ایجاد شود نتیجه قساوت قلب است، عنوان کرد: برای رهایی از این جنگ اقتصادی باید تلاش بیشتر کرد که مسئولان ما در این زمینه کوتاهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه گرفتاری‌های اقتصادی نباید باعث جداشدن از معنویت شود، تاکید کرد: اهل احسان بوده و در ایام عید بیشتر به فکر نیازمندان باشید.

امام جمعه همدان در خطبه دوم بادعوت مردم به تقوای الهی، تصریح کرد: در روایات موجود است که در روز اول رجب کشتی نوح به حرکت درآمد که دنیا همانند دریای عمیقی بوده که تقوای الهی به مثابه سوارشدن در این کشتی است.

وی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد به سفینه نجات سوار شود و به عروه الوثقی چنگ بزند به دنبال علی بن ابی طالب باشد و به ایشان متوسل شود.

شعبانی افزود: یکی از مطالبی که خداوند از بندگان خواسته، بازگشتن به ملکوت اعلی و سلامت قلب است، زیرا همانگونه که انسان که همان امانت الهی است را سلامت به این دنیا فرستاد برای بازگشت سالم نیز باید به امیر المومنین متوسل شد.

وی عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به هوشمندی کامل نوشته شده است که نیاز دارد مقداری از نگاه‌های رسانه‌ای و همایشی از آن برداشته شود و به بهترین شکل با ورود جامعه نخبگان و دانشگاهی و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی اجرا شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: خون‌های زیادی در این ۴۰ سال ریخته شده و پرچم اکنون در دست ما بوده و نوبت ما است که از پرچمی که از جنگ هابیل و قابیل به دست ما رسیده و در جبهه حق هستیم، محافظت کنیم تا به دست صاحب اصلی برسد.

وی خطاب به آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: از نیابت همه جوانان این پیام را به مقام معظم رهبری برسانید که مردم حزب الهی و نخبگان همدانی با تمام قدرت و توان این مسیر را ادامه خواهند داد.

شعبانی افزود: این مردم هیچگاه برسر دوراهی گیر نخواهند کرد و با شناخت فرصت‌ها و تهدیدات مسیر خود را طی خواهند کرد.

وی با یادآوری خاطرات ائمه جمعه سابق استان، گفت: این مقام‌ها از فردی به فرد دیگر تغییر خواهد کرد و نباید فریب مسئولیت را خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار