رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با اینکه قاچاق دام دارای ساختار مشخصی نیست، ولی این امر مدیریت شده و تقاضای غیر منطقی مردم عامل گرانی گوشت است.
کد خبر: ۷۲۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 15 March 2019
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: تقاضای غیر منطقی مردم عامل گرانی گوشت است و با اینکه قاچاق دام دارای ساختار مشخصی نیست، ولی این امر مدیریت شده است.

به گزارش تابناک همدان، حمید رضا متین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قیمت دام زنده در حال حاضر کیلویی ۸۸ هزار تومان است، افزود: متأسفانه تعدادی افراد سودجو قیمت‌ها را افزایش دادند در حالی که کمبودی در حوزه تولید گوشت نبوده و ضمن حفظ میزان تولید، واردات گوشت نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ تن گوشت گرم و منجمد توزیع شده است، خاطر نشان ساخت: از پنجم فروردین ماه نیز گوشت با کد‌های کامپیوتری در فروشگاه‌های بزرگ توزیع می‌شود.

متین با بیان اینکه بیشتر سهمیه مربوط به گوشت گوساله است و گوشت گوسفندی کمتر عرضه می‌شود اظهار داشت: انحرافی در توزیع گوشت قرمز نداشتیم و این محصول به دست مردم رسیده است.

وی در ادامه به توزیع میوه تنظیم بازار پس از برگزاری ستاد تنظیم بازار در استانداری و مشخص شدن قیمت آن اشاره کرد و گفت: روز یکشنبه هفته آینده ستاد تنظیم بازار استان و پس از تعیین قیمت میوه توزیع آغاز می‌شود.

متین با بیان اینکه تا کنون یک‌هزار و ۳۰۰ تن پرتقال و ۶۷۰ تن سیب تأمین شده است اظهار کرد: توزیع گسترده میوه در سه روز آخر سال انجام می‌شود و در ایام نوروز نیز در مراکز مخصوص ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه توزیع مرغ ادامه دارد، تصریح کرد: مرغ به میزان ۹۰ تن در روز گذشته و ۱۱۵ تن امروز با قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان توزیع شده است.

متین با بیان اینکه دیگر توزیع مرغ غیر دولتی نداریم و در تمام فروشگاه‌ها با قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود افزود: در شرایط معمولی میزان مصرف مرغ در استان همدان ۶۵ تا ۸۰ تن است و در برهه‌های خاص میزان مصرف در استان همدان به ۱۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۵۳ واحد برای توزیع مرغ توسط اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ‌فروش همدان مشخص شده است، تصریح کرد: بیشتر میزان توزیع گوشت در مکان‌هایی، چون میدان امام (ره)، سبزه میدان، میدان شریعتی، خیابان مهدیه، شهرک فرهنگیان و شهرک مدنی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع یک هزار و ۷۰۰ تن شکر در بخش صنعتی و قنادان و یک هزار و ۲۰۰ تن به صورت مردمی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول ۲۰۰ تن قند در حال واردات است که بر اساس برنامه در مجموع به ۵۰۰ تن می‌رسد و ۲ هزار و ۲۵۰ تن شکر نیز در طول چند روز آینده توزیع خواهد شد و مشکل کمبود آن وجود ندارد.

وی افزود: شکر در بین تمام فروشگاه‌ها عرضه شده و اگر تا خردادماه هم توزیع شود ذخیره کافی وجود دارد و چنانچه شهروندان در فروشگاهی شکر نیافتند با ۱۲۴ تماس بگیرند.

متین با اشاره به سودجویی برخی افراد در افزایش قیمت شکر طی چند روز، عنوان کرد: با توجه به این موضوع دولت قند و شکر را به قیمت مناسب در فروشگاه‌ها توزیع کرد.

وی تاکید کرد: در ایام پایانی سال ناظران و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت بیشتر از گذشته بر قیمت کالا‌ها نظارت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه همدان رتبه نخست نظارت بر انبار کالا در کشور را دارد، افزود: در شرایط کنونی اقتصای کشور، با هرگونه احتکار به شدت برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از کشیک‌های نوروزی صنوف مختلف خبر داد و افرود: ۲۴۰ نانوایی به عنوان کشیک پخت دارند، سهمیه آرد آن‌ها مشخص و گرفته شده است.

متین از تنظیم نرخنامه برای فست فود و رستوران‌های استان خبر داد و اظهار داشت: برای جلوگیری از گران فروشی و تخلف، اقدام به تنظیم نرخنامه کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان به شاخص‌های تورم در استان اشاره کرد و گفت: دو شاخص چالش بر انگیز تورم در استان مربوط به مسکن و بخش بیمارستانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار