رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر گفت: بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و به فرموده مقام معظم رهبری «هر چه انقلاب اسلامی دارد به برکت خون شهدا و ایثارو فداکاری ایثارگران است» و به هیچ وجه نمی‌توان رشادت‌ها و فداکاری این عزیزان را جبران کرد.
کد خبر: ۷۲۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 15 March 2019

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل اظهار داشت: در سال ۵۸ کل آمار شهدای ما در کشور ۳ هزار نفر بود که دو هدف رسیدگی به خانواده معظم شهدا و همچنین حفظ فرهنگ ایثار و شهادت ان نهاد تاسیس شد.

 به گزارش تابناک همدان از ملایر، محمد ابراهیم مرادی افزود:بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و به فرموده مقام معظم رهبری «هر چه انقلاب اسلامی دارد به برکت خون شهدا و ایثارو فداکاری ایثارگران است» و به هیچ وجه نمی‌توان رشادت‌ها و فداکاری این عزیزان را جبران کرد.

مرادی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۳ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز به نام روز «بزرگداشت شهدا» نامگذاری شد.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر تاکید کرد: روز ۲۲ اسفند ماه باید مانند ۲۲ بهمن به مردم شناسانده شود و بیش از بیش نسبت به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن اهداف و شخصیت شهدا تلاش کنیم وظیفه همه مسئولان و مردم این است که قدر دان ایثار شهدا و ایثارگران کشورمان باشیم.

مرادی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر ۱۱۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: تعداد خانوده‌هایی که سه شهید تقدیم انقلاب کرده سه خانواده هستند که دو خانواده در شهر‌های دیگر و یک خانواده در شهرستان ملایر ساکن هستند.

وی یاد آور شد: تعداد خانواده‌هایی دو شهید نیز ۲۹ خانواده و از بین شهدای ما ۹ شهید خلبان و دو تن از شهدای ما نیز شهدای مدافع حرم و تعداد جانبازان شهرستان ۲ هزار و ۱۰۰ شهید و تعداد آزادگان را نیز ۱۱۹ آزاده سر افراز هستند.

مرادی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در ملایر خاطر نشان کرد: برنامه‌های بنیاد شهید در طول سال به صورت مستمر در حال انجام است که این هفته ۲۲ برنامه مختلف در سطح شهرستان در حال برگزاری است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر ادامه داد: در طول سال جاری ۴۰۰ مورد سرکشی با حضور مسئولان شهرستان از خانواده معظم شهدا و جانبازان انجام شده که سرکشی‌ها تا پایان سال ادامه دارد.

وی از برگزاری بیش از ۵۰ یادواره در سال جاری در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: دو یادواره شهدای روستای حسین آباد ناظم و روستای علوی نیز همزمان با هفته بزرگداشت شهدا برگزار شده است.

وی غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با حضور مسوولان و خانواده‌های معظم شهدا، سخنرانی رئیس بنیاد شهید ملایر قبل از خطبه‌های نماز جمعه، سرکشی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدایی که در اسفندماه متولد و یا به شهادت رسیده و... را از برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در ملایربرشمرد.
 
مرادی خبرداد: یک‌هزار و ۱۰۰ اصله نهال به نام یک‌هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان ملایر همزمان با هفته بزرگداشت شهدا کاشته می‌شود و برگزاری همایش پیاده‌روی ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در روز جمعه ۱۷ اسفندماه از میدان پارک تا گلزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ملایرو اهدای کارت هدیه به قید قرعه به ۸۰ نفر از دیگر برنامه‌های این نهاد در هفته بزرگداشت شهدا بوده است.
 
مرادی اضافه کرد:تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از ۹۰ نفر از فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر، برگزاری آزمون کتاب حرمان هور در بین دانشجویان وبرنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در ملایر است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ یادواره شهدا در سطح شهرستان ملایر به صورت حرکت‌های خودجوش مردمی با همکاری بنیاد شهید برگزار شده است.

وی برگزاری مسابقه بین دانش‌آموزان، برگزاری تئاتر خیابانی «این زمان و آن زمان» به کارگردانی مهدی روزبهانی، برگزاری مسابقات مختلف در بین دانش اموزان مدارس و... و.. را نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در ملایر دانست.

مرادی در ادامه گفت: برگزاری جشن پدران آسمانی در ۲۸ اسفند ماه همزمان با ایام ولادت مولی موحدین حضرت علی (ع) در بهشت هاجر ملایر با حضور خانواده‌های معظم شهدا و فرزندان شهدای گرانقدر شهرستان ملایرو مسئولان و مردم برگزار می‌شود، در این مراسم از نرم افزار چند رسانه‌ای شهید حاج رسول حیدری به عنوان اولین شهید محور مقاومت رونمایی می‌شود.

مرادی خاطر نشان کرد: پیشنهاد بنیاد شهید برای طراحی و ساخت کتیبه ۲۲ اسفند در دو طرف جاده سلامت ملایر داده شده و در این زمینه نیز شهرداری ملایر این پیشنهاد را در دستور کار قرار داد که در سال آینده آن را پیگیری کند.
 
بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است/تبیین فرهنگ و ایثار و شهادت وظیفه همه مسئولین است
 
بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است/تبیین فرهنگ و ایثار و شهادت وظیفه همه مسئولین است
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار