رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همواره در آستانه فصل بهار دغدغه خطرات مراسم خانه‌تکانی، چهارشنبه پایان سال و تصادفات تعطیلات نوروزی را داریم.
کد خبر: ۷۲۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ 12 March 2019
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همواره در آستانه فصل بهار دغدغه خطرات مراسم خانه‌تکانی، چهارشنبه پایان سال و تصادفات تعطیلات نوروزی را داریم.

به گزارش تابناک همدان، سید حبیب الله موسوی بهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با فرا رسیدن هر مناسبتی اعم از خانه تکانی، چهارشنبه سوری و ایام نوروز حساسیت‌های پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی افزایش می‌یابد، افزود: بانوان در بحث خانه تکانی بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند و در سال گذشته ۳۲ نفر مصدوم و ۲۶ نفر نیز دچار مسمویت با گاز‌های شیمیایی شوینده‌ها شدند.

وی تصریح کرد: بانوان نیز باید در هنگام نظافت خانه، نکات ایمنی را رعایت کرده و از وقوع حوادث تلخی، چون شکستگی و آسیب دیدگی‌ها جلوگیری کنند.

موسوی بهار با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری یک رسم دیرینه و زیبای ایرانی است خاطر نشان ساخت: ما مخالف این رسم دیرینه نیستیم، اما باید این مناسبت ایمن برگزار شود چرا که بسیاری از آسیب دیدگان در این شب کودکان و نواجونان در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال هستند و بیشتر از ناحیه چشم و دست مجروح می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته تعداد مصدومین چهارشنبه سوری کاهش پیدا کرده و آمار آن از تعداد ۱۳۹ مصدوم در سال ۹۵ به ۹۴ مصدوم در سال ۹۶ رسیده است. 

موسوی‌بهار با اشاره به آماده‌باش کامل واحد‌های پزشکی و اورژانس در ایام تعطیلات نوروز اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافرین و شهروندان در ایام تعطیلات دارد و کلیه‌ی واحد‌های اورژانس فعال هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر نشان ساخت: در ایام نوروز ۲۵۰ کارشناس بهداشتی در قالب ۱۲۰ اکیپ فعالیت خواهند داشت.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه در ایام نوروز پایگاه‌های اورژانس فعالیت بیشتری خواهند داشت، گفت: در حوزه بهداشت واحد‌های مختلف از جمله واحد‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای نیز فعال هستند.

وی با بیان اینکه تمام داروخانه‌های شبانه‌روزینیز در ایام تعطیلات فعال هستند، افزود: در بخش خصوصی نیز وارد شده‌ایم و درمانگاه‌های شبانه‌روزی، خیریه‌ها، مراکز درمانی وابسته به نیرو‌های مسلح و... در این ایام فعال خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با اشاره به بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: تامین اجتماعی به علوم پزشکی همدان ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد و اگر پرداخت نشود قطع ارتباط می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدمات آی سی یو در دهه اخیر جهش داشته است، افزود: در حال حاضر متخصصان در طول ۲۴ ساعت در آ. سی یو مقیم هستند.

موسوی‌بهار در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای خدمات توریست سلامت نیز گفت: در توریست سلامت بیماران زیادی از خارج به استان وارد می‌شوند و این یک مزیت است.

وی با بیان اینکه در توریست سلامت بیشتر ترجیح می‌دهیم بیماران را به مراکز خصوصی ارجاع دهیم، افزود: این مسئله برای خالی شدن تخت‌های دولتی و نیز پرداخت هزینه برای درمان از بیماران خارج از استان حائز اهمیت است.
 
موسوی‌بهار از راه‌اندازی بیمارستان دندانپزشکی در همدان برای نخستین بار در کشور خبر داد و تصریح کرد: پیشنهاد تاسیس نخستین بیمارستان دندانپزشکی در کشور به وزارت بهداشت داده شده و وزارتخانه نیز به درخواست ما در حال تدوین آئین‌نامه خدمات دندانپزشکی بیمارستانی است.

وی در پایان متذکر شد: به دنبال این هستیم بیمارستان دندانپزشکی را در بیمارستان آیت‌الله بهاری ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار