مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز آموزشگاه آزاد در سطح استان داریم و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در زمینه آموزشی هستند و آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای زمینه ساز اشتغال است هر کجا مهارت باشد قاعدتا در زمینه توسعه اقتصادی پیشرفت خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۲۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 10 March 2019

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز آموزشگاه آزاد در سطح استان داریم و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در زمینه آموزشی هستند.

به گزارش تابناک همدان، وهب مختاران در مراسم چهارمین سالگرد افتتاحیه مجتمع آموزش فنی و حرفه‌ای "پرتو " افزود: از آنجا که آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای زمینه ساز اشتغال است و هر کجا مهارت باشد قاعدتا در زمینه توسعه اقتصادی پیشرفت خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌ها فقط در زمینه اقتصادی خلاصه نمی‌شود، خاطر نشان ساخت: بلکه توسعه سلامتی، اجتماعی، فرهنگی و ... به مهارت شناختی و غیر شناختی ربط دارد و در سیستم آموزش فنی حرفه ای، مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت همزمان با هم آموزش داده می‌شود که موجب پیشرفت و بهبود در فضایی خواهد بود که فرد بتواند در آن فضا اشتغال ایجاد نماید.

مختاران تاکید کرد: لذا هر کجا که دولت تسهیلات پرداخت و حمایت می‌کند افرادی که مهارتی را از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کسب کرده اند همواره موفق‌تر بوده اند و حمایت‌های دولت بهتر جواب داده است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد آمار‌های رهگیری شده اشتغال، نشان از این دارد که افراد مهارت آموخته فنی حرفه‌ای اشتغال برایشان ایجاد شده است، خاطر نشان ساخت: خوشبختانه آموزشگاه‌های آزاد به خوبی توانسته اند در امر مهارت آموزی موفق باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: به حمدالله با تلاش مربیان توانمند و آموزشگاه‌های آزاد، ما حتی در سطح بین المللی حرف برای گفتن داریم انشالله در سال ۲۰۱۹ در کشور روسیه همین مهارت آموز‌های استان همدان با تلاش مربیان در سطح بهترین‌های دنیا خواهند درخشید.
 
وی خاطر نشان ساخت: نظم و انضباط یک آموزشگاه چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ مدیریت و پرسنل نشان از موفقیت یک آموزشگاه دارد و آموزشگاه پرتو یکی از موفقترین آموزشگاه‌ها است.

رییس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان همدان، نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شوند، گفت: تعامل خوبی که در سال‌های اخیر بین بخش دولتی و خصوصی ایجاد شده است توانسته کیفیت آموزشی را بالا ببرد.

شیوا ناصر شریفی با اشاره به وظایف و فعالیت‌های انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد، افزود: ما در انجمن به دنبال احقاق حق و حقوق آموزشگاه‌ها در رابطه با بحث بیمه ها، وضعیت شهریه‌ها و همواره پیگیر مشکلات و دغدغه ها‌ی مراکز در زمینه مالیات‌های اعمال شده هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آموزشگاه‌های آزاد در حال حاضر از جایگاه خوبی برخوردار هستند، خاطر نشان ساخت: در سال‌های قبل مالیات‌های بالایی برای آموزشگاه‌ها اعمال می شد که با پیگیری‌های متعدد و همکاری کانون کشوری توانستیم از طریق مجلس مالیات‌ها را به صفر برسانیم.

ناصر شریفی با اشاره به اینکه آموزشگاه پرتو یکی از موفقترین آموزشگاه‌ها در امر مهارت آموزی است، افزود: مدیریت این آموزشگاه که خود رییس انجمن صنفی صنایع دستی و تک رشته ای‌های استان و جوانترین مسئول این صنف نیز محسوب می‌شود توانسته است قدم‌های خوبی را در امر جذب مهارت آموزی و اشتغالزایی و کار آفرینی بردارد.

مدیر و موسس مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای" پرتو " در مراسم چهارمین سالگرد فعالیت خود، گفت: در حال حاضر ۱۰ الی ۱۵ کارگاه تخصصی در زمینه‌های عکاسی، نور پردازی، به صورت ورکشاپ یک تا سه روزه در کنار دوره‌های تکمیلی برگزار می‌کند که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

حمید رضا جمشیدی با اشاره به اینکه سالانه به طور میانگین ۴۰۰ هنر آموز از این آموزشگاه فارغ التحصیل می‌شوند، افزود: این امر توانسته سهم به سزایی در کسب مهارت و اشتغال هنرآموزان داشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت: در رشته طراحی دوخت و هنر‌های نمایشی نیز فعالیت داریم که هنر‌های نمایشی شامل عکاسی دیجیتال، فتوشاپ در عکاسی و نور پردازی، تصویر برداری، تدوین فیلم، بازیگری تئاتر و سینما، موسیقی، نقاشی و خوشنویسی است.

مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای پرتو با اشاره به دیگر خدمات و رشته‌های آموزشی، نیز گفت: در زمینه خدمات آموزشی که در این مجتمع ارایه می‌دهیم شامل فن بیان و سخنوری حرفه‌ای و فنون مذاکره، مدیریت زمان و اضطراب، حقوق شهروندی، مشاور اجرایی امور حقوقی و لایحه نویسی قضایی است و در بخش معماری، اصول ترسیم نقشه کشی معماری، طراحی داخلی و خارجی ساختمان و اسکیس و راندو در معماری و نرم افزار‌های مختلف آموزش داده می‌شود.

جمشیدی در پایان یاد آور شد: به هنر جویان و مهارت آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود.
 
نقش بی بدیل آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی/ ۲۰۰ مرکز فعال آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان همدان
 
نقش بی بدیل آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی/ ۲۰۰ مرکز فعال آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان همدان
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار