ناصر عارف خاطرنشان کرد: تاکنون در استان ۴۴۳ شهید مفقود‌الاثر شناسایی شده است.
کد خبر: ۷۲۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 10 March 2019
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه هیچگونه تبعیضی نسبت به ایثارگران وجود ندارد، گفت: نگاه سیاسی در بنیادشهید نداریم و این اجازه را هم به هیچ کسی نخواهیم داد.

به گزارش ایسنا، عارف به مناسبت روز گرامیداشت شهدا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اگر نگاه سیاسی در این بنیاد داشته باشیم به شهدا ظلم کرده ایم، اظهار کرد: ایثارگران نگاهی فراتر از یک جناح داشتند و فقط برای دین و وطن و ناموس، جان خود را فدا کردند.

وی‌با اشاره به اینکه وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، یادآورشد: وظیفه ماست که در طول تاریخ نام، یاد و فرهنگ شهدا را زنده نگه داریم، اگر گاهی برخی شهدا با برجستگی بیشتری معرفی می‌شوند این به معنای عدم اهمیت شهدای دیگر نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان، رسانه‌ها را ابزاری مهم در معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: امروز نباید نقش جوانان ایثارگر به فراموشی سپرده شود چراکه باید نسل‌های جدید نسبت به مقام ایثارگران به دید تکریم و تجلیل نگاه کنند.

۳ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کننده جویای کار 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان در زمینه وضعیت اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: ۲۵ درصد سهمیه اشتغال متعلق به خانواده‌های شهداست، بر همین اساس تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کننده جویای کار داریم که اغلب دارای تحصیلات عالیه هستند.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه اعتبار اشتغال روستایی ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، اظهار کرد: این اعتبارات در قالب پرداخت وام از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و پرداخت وام‌هایی از منابع داخلی است.

عارف در خصوص تعیین کمیسیون پزشکی جانبازان و مجروحان جنگی نیز گفت: در بنیاد شهید استان هرساله چندین کمیسیون پزشکی برگزار می‌شود و امسال نیز پنج کمیسیون برای یک‌هزار و ۲۳۰ جانباز برگزار شد تا تناسب مجروحیت آن‌ها تعیین درصد شود که در طول سال جاری هشت درصد از باراولی‌ها در این کمیسیون پزشکی شرکت کردند.

برگزاری ۴۰ برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 

وی همچنین از برگزاری ۴۰ برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: در روز‌های آینده یادواره شهید شاخص نیروی دریایی، سعید هادی مقدم و شهید قهاری در دانشگاه علوم پزشکی و حسینیه امام (ره) برگزار می‌شود.

عارف اظهار کرد: برگزاری برنامه عطرافشانی گلزار مطهر شهدا در روز چهارشنبه، رونمایی از سه نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهیدان طالبیان، هادی فضلی و حاج رسول حیدری از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا است.

 عارف با تاکید بر اینکه سالانه در استان همدان ۵۰۰ یادواره به صورت مردمی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ نرم‌افزار موفق به عرضه برای علاقه‌مندان به سیره شهدا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تاکنون در استان ۴۴۳ شهید مفقود‌الاثر شناسایی شده است.

عارف به وجود ۶۹۳ گلزار شهدا در استان همدان اشاره کرد و یادآورشد: از این تعداد ۴۴ گلزار شهری و ۶۴۹ گلزار روستایی است که در مجموع در گلزار‌های شهری ۴ هزار و ۴۴۲ مزار و ۲ هزار و ۹۸۰ مزار مطهر نیز در گلزار‌های روستایی وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: تمامی گلزار‌ها ساماندهی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار