رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره اینکه آیا صادرات مرغ به سایر استان‌ها باعث افزایش قیمت مرغ شده است، تصریح کرد: صادرات و واردات مرغ به استان همدان بالانس است به‌طوریکه روزانه ۱۰ تن مرغ وارد استان شده و ۱۰ تن خارج می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 07 March 2019
مهدی نجفیان با تأکید براینکه سردخانه دولتی شرکت پشتیبانی امور دام به‌طور امانی مرغ‌های فاسد را نگهداری کرده است، گفت: این مرغ‌ها گواهی بهداشتی حمل داشته و شرکت دولتی اطلاعی از فاسد بودن آن نداشته است.

به گزارش ایسنا، نجفیان با بیان اینکه شرکت دولتی امانت‌دار مرغ‌های منجمد فاسد بوده و نقشی در خرید نداشته است، اظهارکرد: سردخانه دولتی هر باری را تحویل نمی‌گیرد بلکه بار‌هایی که گواهی حمل سلامت از دامپزشکی داشته تحویل گرفته و دپو می‌کنند.

وی با تأکید براینکه این اقدام شرکت دولتی عمدی نبوده است، تصریح کرد: شرکت دولتی به دلیل اینکه سردخانه بزرگی است؛ مرکز دپوی ملی بوده و نقشی در خرید و تحویل نداشته است و به دلیل اینکه این محموله دارای گواهی سلامت و بهداشتی از سوی دامپزشکی استان مقصد بوده تحویل گرفته شده است.

وی با اشاره به روال تحویل گرفتن مرغ منجمد در سردخانه‌ها، افزود: ابتدا مرغ در استان مقصد کشتار شده، پس از سورت و بسته بندی و دریافت گواهی بهداشتی به استان‌های دیگر داده می‎شود.

نجفیان ادامه داد: در سردخانه‌های شرکت پشیبانی امور دام استان هر سلول مربوط به مرغ‌هایی با تاریخ مصرف مشخص است و سیستم اطلاع می‌دهد که چقدر از تاریخ مصرف مرغ باقی مانده است.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره اینکه آیا صادرات مرغ به سایر استان‌ها باعث افزایش قیمت مرغ شده است، تصریح کرد: صادرات و واردات مرغ به استان همدان بالانس است به‌طوریکه روزانه ۱۰ تن مرغ وارد استان شده و ۱۰ تن خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه مرغ استان همدان به تهران و ۲ استان مجاور صادر می‌شود، یادآور شد: بازار مرغ سیال است و همانطور که صادر می‌شود وارد استان نیز می‌شود بنابراین ورودی و خروجی مرغ بالانس است.

نجفیان با بیان اینکه قیمت مرغ زنده کاهش یافته است، گفت: قیمت مرغ زنده از ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان به ۹۶۰۰ تومان رسیده است و قیمت مرغ آماده طبخ با احتساب قیمت مرغ به علاوه ۳۵۰۰ تومان هزینه‌های کشتار درنظر گرفته می‌شود که این عمل برعهده سازمان صمت است.

وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت مرغ زنده در کشور ۱۰ هزار و ۱۵۵ تومان است، خاطرنشان کرد:مینیمُم قیمت مرغ زنده در استان‌های کشور ۸۰۰۰ تومان و ماکسیمُم آن ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان، انحراف میانگین آن ۶۰۰ تومان و قیمت مرغ زنده در همدان ۹۶۰۰ تومان است که کمتر از میانگین کشوری است.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه میانگین مرغ آماده طبخ در کشور ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است، اظهار کرد: مینیمم قیمت مرغ آماده طبخ در استان‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ماکسیمم قیمت آن ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت مرغ آماده طبخ در همدان ۱۴ هزار تومان است.

جلوگیری از قاچاق دام و توزیع گوشت اثربخشی در کاهش قیمت نداشته

نجفیان با تأکید براینکه قیمت گوشت قرمز همچنان بالاست، افزود: با وجود توزیع گوشت قرمز منجمد و گرم وارداتی در استان و جلوگیری از قاچاق دام همچنان قیمت گوشت قرمز بالاست.

وی با اشاره به اینکه قیمت دام زنده ۴۳ هزار تومان است، تصریح کرد: قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی ۹۳ هزار تومان است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه در استان همدان مجوز حمل و تردد دام داده نمی‌‎‎شود، اما کارساز نبوده و جلوگیری از خروج دام اثربخشی در کاهش قیمت‌ها نداشته است.

نجفیان از توزیع ۱۱۲۴ تن گوشت قرمز در استان همدان خبرداد و افزود: از این میزان ۳۵۰ تن گوشت قرمز گرم وارداتی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار