نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش هزینه چاپ و توزیع، گلایه مندی و مشکلات عدیده بسیاری در انتشار و توزیع اخبار برای رسانه‌های همدان به وجود آورده که باید هرچه سریعتر مسئولان دولتی و وزیر ارشاد و فرهنگ نسبت به حل مشکلات توجه ویژه داشته باشند و از تعطیلی روز افزون بسیاری از نشریات جلوگیری کنند.
کد خبر: ۷۲۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 06 March 2019

نشست دوساعته با وزیر ارشاد برای بازگو کردن دغدغه‌های حوزه فرهنگی و مطبوعات همدان
 
در این نشست تخصصی که با حضور وزیر ارشاد، امیر خجسته و حمید رضا حاجی بابایی نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد و جمعی از اهالی اصحاب رسانه استان همدان در تهران برگزار شد.
 
به گزارش تابناک همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان مهمترین مشکلات امروز نشریات مختلف محلی و منطقه‌ای نسبت به افزایش هزینه‌های چاپ و انتشار نشریات، افزایش قیمت کاغذ و عدم پرداخت یارانه موثر و مشکلات بیمه خبرنگاران پرداخت و گفت: افزایش هزینه چاپ و توزیع، گلایه مندی و مشکلات عدیده بسیاری در انتشار و توزیع اخبار برای رسانه‌های همدان به وجود آورده که باید هرچه سریعتر و کمک مسئولان دولتی و وزیر ارشاد و فرهنگ نسبت به این مشکلات توجه ویژه داشته و از تعطیلی روز افزون بسیاری از نشریات جلوگیری شود.

 امیر خجسته با اشاره به وضعیت فعلی و مشکلات مطبوعات اظهار کرد: مطالبه گری از مسئولان زمینه رفع مشکلات نشریات را تسهیل می‌کند.
 
 وی در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر به جامعه روزنامه نگاری افزود: امروزه نقش تیراژ در جامعه کمرنگ شده و بیشتر با پیشرفت تکنولوژی تاثیر بسزایی بر چاپ و توزیع روزنامه‌ها داشته است با این وجود همچنان روزنامه‌های مختلف بین المللی و مطرح دنیا همچنان از شیوه چاپ و مکتوب اخبار را به سطح جهان مخابره می‌کنند و چاپ و توزیع روزنامه همچنان در زمینه آگاهی بخشی به جامعه موثر عمل می‌کنند و در کمک به این روش قدیمی وزارت ارساد بایستی کمک شایانی به اهالی روزنامه نگاران در عرصه اطلاع رسانی داشته باشد.
 
وزارت ارشاد با تعامل از تعطیلی روز افزون نشریات جلوگیری کند

 نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه‌ها ناظرانی بر حسن انجام کار در هر سه قوه و در بخش دیگری هم اشاعه دهنده خدمات و دستاورد‌ها در کشور هستند لذا در هر قسمتی موتور حرکتی مسئولان به حساب می‌آیند 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه و مطبوعات در کناره صاحب نظران، نخبگان، دانشگاهیان نقش موثری در ارتقای فرهنگ جامعه دارند خاطر نشان کرد: در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین (همدان) عرصه اطلاع رسانی و مطبوعات در جهت افزایش سطح آگاهی و معلومات جامعه نقش پر رنگ و جایگاه موثری در دوره‌های مختلف تاریخ داشته است.

 امیر خجسته با تاکید بر نقش حمایتی وزارت ارشاد و دستگاه‌های دولتی از رسانه‌ها و نشریات گفت: نقش اطلاع رسانی نشریات و خبرگزاری‌ها در سایه حمایت‌های صورت گرفته باید به گونه‌ای در جامعه باشد تا برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دیگر نگاه کسی به سمت رسانه‌های بیگانه معطوف نشود.
 
همدان ظرفیت برگزاری بزرگترین رویداد‌های فرهنگی و جشنواره‌های کشور را دارد 
 
امیر خجسته در پایان این نشست،خاطر نشان ساخت: همدان ظرفیت برگزاری بزرگترین رویداد‌های فرهنگی و جشنواره‌های کشور را دارد و باید بیشتر به این ظرفیتها توجه شود.
 
نشست تخصصی وزیر ارشاد با جمعی از اهالی رسانه استان همدان/ مطالبه گری از مسئولان زمینه رفع مشکلات نشریات را در پی خواهد داشت
 
نشست تخصصی وزیر ارشاد با جمعی از اهالی رسانه استان همدان/ مطالبه گری از مسئولان زمینه رفع مشکلات نشریات را در پی خواهد داشت
 
نشست تخصصی وزیر ارشاد با جمعی از اهالی رسانه استان همدان/ مطالبه گری از مسئولان زمینه رفع مشکلات نشریات را در پی خواهد داشت
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار