محمودرضا عراقی با بیان اینکه ۳۵ طرح گردشگری مهم و تاثیرگذار در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: تمامی طرح‌ها بایدظرف سه سال آینده تکمیل و به اتمام برسد که تپه هگمتانه در این بین مهمترین طرح به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۲۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 01 March 2019
معاون امور عمرانی استانداری همدان، وجود مشاور مادر در عرصه گردشگری را ضروری دانست.

به گزارش ایسنا، عراقی در نشست اعضای کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: تمامی سرمایه گذاران باید قبل از آغاز کار به مشاوران مراجعه کرده و اصول را بیاموزند.

وی با ذکر این مطلب که مناطق گردشگری همدان برای معرفی به سرمایه گذار، باید اولویت بندی شوند، افزود: شرکت‌های مشاور مادر به خوبی توانایی هموار کردن موانع این مسیر را دارند و به افراد دارای سرمایه کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۳۵ طرح گردشگری مهم و تاثیرگذار در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: تمامی طرح‌ها بایدظرف سه سال آینده تکمیل و به اتمام برسد که تپه هگمتانه در این بین مهمترین طرح به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: ثبت جهانی تپه باستانی هگمتانه، باید در اولویت میراث فرهنگی قرار گیرد، زیرا انجام این طرح، گردشگری همدان را ۲۰ سال جلو می‌برد.

عراقی در خصوص برند سازی برای استان، اظهار کرد: همدان جزء شهر‌های مهم ایران بوده و دارای چندین لقب و برند مانند بوعلی سینا است که باید برترین آن‌ها انتخاب شود.

معاون امور عمرانی استانداری همدان، خاطر نشان کرد: در خصوص اقدامات گردشگری، همه چیز به عهده مردم و بخش خصوصی است و دولت فقط تسهیل‌گر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این جلسه گفت: مناطق گردشگری بر اساس اولویت و استعداد و کششی که دارند، به سرمایه گذاران معرفی می‌شوند.

علی مالمیر در این نشست بیان کرد: مناطق گردشگری از لحاظ محدوده حقوقی مشکلی ندارند، اما باید از لحاظ شکلی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به طرح توسعه گردشگردی، در بیان گزارش کار خود، چنین گفت: موزه منطقه غرب با ۲۳۰۰۰ شئ تاریخی در بازه ۳ ساله به بهره برداری خواهد رسید، ساخت این موزه ضروری است، زیرا در استان محلی برای مطالعه و انجام آزمایش‌های استاندارد باستان شناسی نداریم.

وی ادامه داد: ساخت مخزن امن این موزه رو به اتمام است، اما برای پایان آن به ۱ الی ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه چهار اثر تپه هگمتانه، غار علیصدر، ارگ نوشیجان و منطقه ارزانفود نامزد ثبت جهانی هستند، افزود: تمام این بنا‌ها در حال پیگیری هستند، اما اولویت ما ثبت یکی از آن‌ها است.

وی تأکید کرد: ساماندهی و بحث تملک تپه هگمتانه، موضوع بسیار مهمی است، زیرا آزاد سازی آن در گرو اعطای زمین معوض است.

مالمیر در خصوص سایت موزه میدان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: خوشبختانه این پروژه با کمک اداره راه و شهرسازی و تأمین اعتبار ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی در شهرستان های، همدان، ملایر و تویسرکان، ذکر کرد: قصد برپایی نمایشگاه‌های دائم صنایع دستی در این سه شهرستان را داریم.

وی نزدیکی به شهر تویسرکان، سهولت ایجاد زیرساخت‌های لازم، نداشتن معارض و همجواری با روسنای امامزاده زید را از ویژگی‌های تپه قلندرسیاه ذکر کرد و افزود: این منطقه ۳۷ هکتار مساحت دارد و می‌تواند یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: تویسرکان ۲۲۱ اثر تاریخی و طبیعی دارد که منطقه قلندرسیاه می‌تواند گردشگری این شهرستان را رونق بیشتری ببخشد.

این مقام مسئول با اشاره به رویداد ۲۰۱۸، عنوان کرد: همدان محل برگزاری رویداد‌های مهمی بوده و بنا بر اعلام سازمان جهانی گردشگری مبنی بر ایجاد گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰، قصد داریم همدان را برای این موضوع آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در روستا اکنلو قصد برپایی موزه پروفسور بالتزار را داریم که خانواده وی در این خصوص اعلام رضایت و آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، در پایان بیان کرد: ضروری است همدان دارای برند و لگو مخصوص شده و در همه جا با آن شناخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار