آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی مهریه‌های سنگین را یک گناه بزرگ دانست و مطرح کرد: مهریه و جهازیه سنگین از عوامل کاهش ازدواج جوانان و سرآغاز تمایل آنان به فساد هستند.
کد خبر: ۷۲۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ 01 March 2019
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان پدیده ازدواج سفید را بزرگ‌ترین خطر برای براندازی خانواده از سوی دشمن دانست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله طه محمدی در نماز عبادی_سیاسی جمعه با اشاره به مشکلات داخلی سوریه و ایجاد تزلزل در موقعیت بشار اسد از سوی کشور‌های غربی، اظهار کرد: دنیا خواهان برکناری بشاراسد بود، اما ایران با حمایت قوی خود عامل ماندگاری این فرد در کشورش شد.

محمدی تصریح کرد: درحال حاضر کشور‌های عربی از اعمال اشتباه خود نسبت به بشاراسد پشیمان بوده و از ماندگاری این فرد خرسند هستند.

محمدی در رابطه با اهمیت بالای ازدواج و توصیه‌های فراوان دینی در تسهیل گری امر ازدواج، گفت: براساس فرمایشات اخیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در جمع مداحان، با بنا نهادن رسومات سخت و غلط، مهریه‌های سنگین و تفکرات تجمل‌گرایانه شاهد کاهش ازدواج هستیم.

وی مهریه‌های سنگین را یک گناه بزرگ دانست و مطرح کرد: مهریه و جهازیه سنگین از عوامل کاهش ازدواج جوانان و سرآغاز تمایل آنان به فساد هستند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان قصد نابودی نسل انسان‌ها را دارند، بیان کرد: دشمن در کنار نابودی نسل انسان‌ها قصد دارد تا به‌وسیله راه‌های شیطانی، نسل پاک انسان را گرفته و نسل نجسی را وارد جامعه کند.

وی ادامه داد: شکل‌گیری و ترویج پدیده بسیار ناپسند و غیرشرعی ازدواج سفید هدفی جزء نابودی خانواده نخواهد داشت؛ متاسفانه این پدیده ننگین در جامعه به شکل قابل توجهی وجود دارد.

وی افزود: تداوم و تربیت نسل پاک در پیشرفت و راهبرد جامعه بسیار موثر است؛ از این رو در دین مبین اسلام آیات و روایات بسیاری در مورد اهمیت وجود نسل پاک در جامعه وجود دارد.

محمدی عنوان کرد: به همین خاطر هنگام ازدواج جوانان نباید به‌دنبال ظاهری زیبا و اموال بسیار باشند بلکه آنان باید همسرانی پاکدامن پیداکنند تا بتوانند نسلی پاک را به جامعه تحویل دهند.

محمدی افزایش طلاق و کاهش ازدواج را از مهم‌ترین مسائل موجود درجامعه دانست و افزود: اگر مسئولین و خانواده‌ها در ازدواج جوانان کمکی نکنند و خود آن‌ها عاملی بر ازدواج دیرهنگام و یا تجرد همیشگی جوانان شوند، در روز قیامت گناه جوانان مجرد بر گردن آن‌ها بوده چراکه خود عامل سخت‌گیری و دلزدگی ازدواج جوانان شده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: انسان‌ها باید سردار سازندگی معنوی باشند؛ در قیامت تنها کسی که در عرش خداوند آسوده حال است همان فردی‌است که عامل ازدواج ۲ جوان شده است.

محمدی با اشاره به فعالیت ۳ ساله موسسه خیریه صیانت از طلاق، عنوان کرد: باوجود فعالیت این موسسه در رابطه با کاهش طلاق، در ۶ ماهه سال‌جاری ۲ هزار طلاق توافقی به ثبت رسیده است؛ این آمار بسیار نگران کننده و تاسف بار است چراکه طلاق بدترین حلال خداوند بوده، زیرا ویران‌سازی یک زندگی اثرات بدی را در جامعه خواهد داشت.

وی باتاکید بر اهمیت ازدواج جوانان در جامعه، تصریح کرد: ازدواج آسان باعث می‌شود تا جوانان در سنین مناسب اقدام به تشکیل خانواده کنند و بتوانند مانع از گناه و فساد در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه مردم همواره علاقه‌مند کمک به افراد نیازمند هستند، اظهار کرد: آغاز هفته احسان و نیکوکاری فرصت خوبی برای توجه بیشتر مردم به قشر ضعیف جامعه است؛ از این رو مردم و مسئولین می‌توانند با شرکت در برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان همانند سال‌های گذشته دل‌های آنان را شاد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار