معاون امور عمرانی استاندار همدان عنوان کرد: امروز نقش مردم و بخش خصوصی در حوزه گردشگری باید بیشتر دیده شود و اصل توسعه بر مبنای توجه به این دو مورد و جذب سرمایه‌گذار است.
کد خبر: ۷۲۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 28 February 2019
معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه اصل توسعه بر مبنای توجه به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار است، گفت: رویداد‌های سال ۲۰۱۸ توانست همدان را جزء شهر‌های برند گردشگری در کشور و حتی در جهان مطرح کند.

به گزارش تسنیم، محمودرضا عراقی در کارگروه تخصصی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیازمند مشاور مادر است، اظهار داشت: در مطالعه طرح جامع شهری به شهرداری پیشنهاد دادیم تا مشاور را در کنار طرح نگه دارد.

وی با بیان اینکه برای شناسایی مناطق نمونه گردشگری یک مشاور مادر باید در کنار سازمان میراث‌فرهنگی وجود داشته باشد، افزود: جذب سرمایه‌گذار باید با اولویت‌بندی شاخص‌های معین در مناطق گردشگری انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: مشاوران طرح جامع گردشگری باید علاوه بر پای کار بودن، پاسخگوی بسیاری از مسائل تخصصی و مشاوره نیز باشند.

عراقی با تأکید بر اینکه توسعه استان حوزه گردشگری در نظر گرفته شده که با اهمیت این حوزه در بخش گردشگری باید مشاوره مادر داشته باشیم، بیان کرد: تصمیماتی که توسط خرد جمعی گرفته می‌شود راهبردی شده و می‌تواند به برنامه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شاخص حوزه گردشگری نباید در اقدامات و برنامه‌های روزمره سازمان میراث فرهنگی گم شود، عنوان کرد: برنامه‌های زیادی در میراث‌فرهنگی برای توسعه و گسترش حوزه گردشگری استان در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه همدان از ظرفیت‌هایی مناسبی در حوزه راه‌آهن، اتوبان و فرودگاه برخوردار است، ابراز کرد: ساماندهی مسیر‌های همدان به علیصدر و گنجنامه در برنامه است.

عراقی با تأکید بر اینکه فرودگاه همدان ظرفیت خوبی است و برای نشست و برخاست هواپیما در استان مشکلی نیست، ابراز کرد:، اما پرواز هواپیما به استقبال از سفر‌های هوایی بستگی دارد وظیفه دولت ایجاد زیرساخت است، اما جذب مسافر و فرهنگ سازی در این زمینه وظیفه بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه برای حوزه راه‌آهن استان تمهیداتی اندیشیده شده و ریل گذاری راه‌آهن همدان_ ملایر در حال پیشرفت فیزیکی است، افزود: از ۲۰ اسفندماه قطار همدان- تهران با سرعت ۱۴۰ کیلومتر راه‌اندازی می‌شود که زمان رسیدن به تهران ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه است که این زمان در ماه‌های آینده با افزایش سرعت به ۱۶۰ کیلومتر به دو ساعت می‌رسد.

عراقی با بیان اینکه رویداد‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری در حوزه گردشگری اثرگذار و مهم است، تصریح کرد: رویداد‌های سال ۲۰۱۸ توانست همدان را جزء شهر‌های برند گردشگری در جهان و کشور مطرح کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار