علی مالمیر در مورد راه‌اندازی قطار گردشگری همدان ابراز کرد: این قطار حداقل ۲۴ یا ۲۵ اسفندماه حرکت می‌کند.
کد خبر: ۷۲۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 28 February 2019
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه دائم صنایع‌دستی در همدان، تویسرکان و ملایر نیاز مبرم است، گفت: ۲۸ منطقه نمونه گردشگری از استان همدان معرفی شده است.

به گزارش تسنیم، مالمیر در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در مورد پروژه‌های اولویت‌دار که دارای هویت مشخص هستند و قرار است تا سه سال آینده میراث فرهنگی در اولویت اقدامات قرار دهد، اظهار داشت: مقرر شد این پروژه‌ها ابتدا در کارگروه گردشگری پیشنهاد و سپس در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان همدان احداث موزه منطقه‌ای غرب است، افزود: ساماندهی و تملک تپه هگمتانه، بهره‌برداری از سایت ارزانفوذ، ساخت سایت موزه میدان امام ره و جداره سازی پیاده‌راه میدان امام خمینی ره از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار در شهرستان همدان است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه ثبت جهانی برخی از آثار تاریخی استان مدنظر و در حال پیگیری است، گفت: سایت هگمتانه، غارعلیصدر، ارگ نوشیجان و سایت ارزانفوذ چهار آثار تاریخی معرفی شده از استان همدان است. 

مالمیر با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه دائم صنایع‌دستی در شهرستان‌های همدان، ملایر و تویسرکان نیاز مبرم است، بیان کرد: تهیه برند گردشگری برای همدان از دیگر پروژه‌های مدنظر است که باید به آن بپردازیم. 

وی با بیان اینکه ساماندهی خانه مسافر‌ها از دیگر پروژه‌ها در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: از پروژه‌های دیگر حوزه گردشگری در استان می‌شود به تهیه طرح جامع گردشگری اشاره کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار دیگر شهرستان‌ها گفت: بهره‌برداری از فاز یک دستکند سامن، تکمیل زیرساخت گردشگری روستای مانیزان، تکمیل زیرساخت سراب فارسبان، اجرای طرح گردشگری در سراب‌های نهاوند، کاووش معبد لائودسیه، احیای مهمانسرای فرسفج، مرمت قلعه اشتران، ایجاد زیرساخت در تالاب پیرسلمان، ایجاد موزه مردم شناسی سید جمال‌الدین اسدآبادی، ایجاد موزه پروفسور بالتازار در روستای اکنلو، تکمیل زیرساخت روستای علیصدر، ایجاد مجتمع سرگرمی تفریحی در رزن، ثبت و مرمت بافت تاریخی لالجین، تکمیل زیرساخت روستای قلعه جوق و ... از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار سازمان میراث فرهنگی است. 

مالمیر در مورد تصویب منطقه نمونه گردشگری قلندرسیاه در شهرستان تویسرکان اظهار داشت: خوشبختانه این منطقه پتانسیل و رغبت حضور سرمایه‌گذار را در بخش گردشگری دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار ابلاغی برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری قلندرسیاه آماده شده است، بیان کرد: تاکنون ۲۸ منطقه نمونه گردشگری در استان معرفی شده که منطقه قلندرسیاه تویسرکان در اولویت اقدام قرار گرفته است

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی مصوب می‌شود، مطرح کرد: پیگیری جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، تسهیل عملکرد بخش خصوصی، ارتقای بهره‌وری، اشتغال‌زایی و توسعه پایدار در قطب‌های گردشگری از جمله اهداف پیگیری مناطق نمونه گردشگری است.

مالمیر با بیان اینکه برند شهر چشم‌انداز‌ها در همدان باید تعیین تکلیف شود، تأکید کرد: در حال پیگیری برای ایجاد موزه توسط بخش خصوصی و دولتی در هر دستگاه هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار