فرهاد فراهانی با اشاره به اینکه کمبود پروتز باعث شده روال عادی در عمل جراحی طی نشود گفت: افراد از کودک تا بزرگسال منتظر عمل کاشت حلزون‌شنوایی هستند و متاسفانه این مشکل نیز وجود دارد که اگر سن کودکان بالا رود نتایج کمتری از عمل دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۷۲۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 28 February 2019
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به اینکه تمام اقدامات لازم برای عمل این افراد انجام شده تنها منتظر پروتز از هیات امنای صرفه‌جویی ارزی هستیم گفت: امسال قریب به ۵۰ عمل کاشت حلزون‌شنوایی انجام شده و بقیه نیز در صف انتظار است.

به گزارش فارس، فراهانی با اشاره به فعالیت مرکز شنوایی غرب کشور اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل کمبود پروتز است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشاوره ژنتیک انجام شده و مردم خدمات دریافت می‌کنند، اما به دلیل کمبود پروتز بیمارانی در نوبت عمل کاشت حلزون‌شنوایی هستند گفت: تقریباً ۵۰ بیمار در نوبت پروتز قرار دارند.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به اینکه تمام اقدامات لازم برای عمل این افراد انجام شده تنها منتظر پروتز از هیات امنای صرفه‌جویی ارزی هستیم افزود: امسال قریب به ۵۰ عمل کاشت حلزون‌شنوایی انجام شده و بقیه نیز در صف انتظار است.

وی با بیان اینکه اسفندماه سال ۹۲ نخستین جراحی کاشت حلزون‌شنوایی در مرکز انجام شد خاطرنشان کرد: از این سال تاکنون تقریباً ۱۵۰ عمل کاشت حلزون‌شنوایی انجام شده است.

فراهانی با اشاره به اینکه کمبود پروتز باعث شده روال عادی در عمل جراحی طی نشود گفت: افراد از کودک تا بزرگسال منتظر عمل کاشت حلزون‌شنوایی هستند و متاسفانه این مشکل نیز وجود دارد که اگر سن کودکان بالا رود نتایج کمتری از عمل دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه در بزرگسالان عملکرد کاشت حلزون‌شنوایی کمتر می‌شود و به همین دلیل اگر در کودکی اقدام شود نتایج بهتری خواهد داشت افزود: هیات امنای صرفه‌جویی ارزی پیگیر تهیه پروتز است و مکاتباتی داشته تا نیاز‌ها را برطرف شود که امیدوارم نتیجه‌بخش باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار