علیرضا حسن‌پور با اشاره به اینکه امسال اکیپ‌های نظارت نوروزی افزایش یافته است، ابراز کرد: در شهرستان‌ها یک اکیپ و در همدان دو اکیپ همراه با ۴۰ نفر نیرو نظارت بر بازار را به برعهده دارند.
کد خبر: ۷۲۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 27 February 2019
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: ۱۵ دلال مرغ در همدان دستگیر شدند.

به گزارش تسنیم، حسن‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به سال نو برنامه طرح ویژه نظارتی تعزیرات شروع شده است، اظهار داشت: تفاوت طرح نظارت و بازرسی امسال با سال گذشته این است که این طرح یک هفته زودتر شروع شده است.

وی افزود: اهداف اجرای طرح نظارت نوروزی حمایت از اقشار آسیب پذیر و مصرف کنندگان، سالم سازی فضای کسب و کار، نظارت بر توزیع کالا و خدمات، مبارزه با هر گونه گرانفروشی و تقلب و حضور حداکثری و موثر بازرسان در بازار و حمایت از مردم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه تعزیزات استان علاوه بر گشت‌های ویژه نظارت نوروزی، گشت‌های ویژه روزانه را نیز در برنامه دارد، گفت: این گشت‌ها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر و حتی روز‌های تعطیل نیز نظارت و بازرسی بر بازار را دارند.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار استان مقرر شد که شعبه ثابت تعزیرات در یکی از میادین اصلی شهر همدان مستقر شود، بیان کرد: مقدمات استقرار این شعبه در حال انجام است که با همکاری شهرداری کیوسکی در یکی از میادین شهر مستقر می‌شود و هدف اصلی از این اقدام ایجاد رضایت در بین شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه همانند سال‌های گذشته نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی در حال انجام است و برای برخی از واحد‌ها نیز اخطار صادر شده، عنوان کرد: این طرح در مرحله اول از ۷ تا ۲۷ اسفندماه و مرحله دوم از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید بر مبارزه جدی با گرانفروشی، تصریح کرد: نظارت دقیق بر مراکز درمانی و دارویی نیز در ایام نوروز انجام می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه امسال اکیپ‌های نظارت نوروزی افزایش یافته است، ابراز کرد: در شهرستان‌ها یک اکیپ و در همدان دو اکیپ همراه با ۴۰ نفر نیرو نظارت بر بازار را به برعهده دارند.

وی با بیان اینکه باید رسیدگی به شکایات مردم در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و احکام صادر و اجرا شود، اعلام کرد: با توجه به دستورالعمل نظارت بر کالا‌های اساسی مردم، مراجع قضایی و دادگستری نیز همراهی مستمری در نظارت و بازرسی‌ها دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید در مورد موضوع دستورالعمل نظارت بر کالا‌های اساسی اظهار داشت: یک ماه پیش دادستان کشور دستورالعملی را مبنی بر نظارت کالا‌های اساسی صادر کرد و بر این اساس کمیته‌هایی به ریاست دادستان و دبیری تعزیرات حکومتی در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه برای ۱۵ دلال مرغ در استان پرونده تشکیل شدند، بیان کرد: مقرر شده است که از این پس تنها افراد شناسایی شده حق خریداری مرغ و کشتار آن را در کشتارگاه داشته باشند و افراد بدون پروانه اجازه خرید و فروش مرغ را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا هیچ فردی بدون مجوز اجازه فعالیت در حوزه مرغ را نداشته باشد، تأکید کرد: مشکلی در حوزه تامین مرغ نداریم، اما در این حوزه تنها دو مشکل وجود داشت که یکی مربوط به واسطه‌های بدون هویت و دیگری به دلیل گرانی مرغ در استان‌های همجوار بود که برخی را ترغیب می‌کند این مواد غذایی را به این استان‌ها ارسال کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در خصوص افزایش کیفیت مرغ تولیدی استان افزود: با اقدامات انجام شده تا حد زیادی کیفیت مرغ در استان افزایش یافته است.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه عمده مشکلات در حوزه نهاده مرغ است، عنوان کرد: با وجود اینکه دولت برای نهاده مرغ یارانه تعیین کرده، اما متأسفانه این یارانه خارج از شبکه در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ واحد رستوران در همدان به مبلغ ۳.۵ میلیارد ریال جریمه شده‌اند، اظهار داشت: سه مباشر اصلی عرضه گوشت منجمد نیز ۱.۵ میلیارد تومان جریمه شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه عمده متهمان پرونده‌های تعزیرات که بیش از ۹۰ درصد است همدانی نیستند، تصریح کرد: ۱۱۰ مورد پرونده در حوزه قاچاق سوخت در استان تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار