علی مرادی‌نور با بیان اینکه تمسک به قرآن زمینه‌ساز پیروزی است اضافه کرد: اگر زندگی خود را با قرآن پیش ببریم سعادت دنیوی و اخروی را نصیب خود و جامعه خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۲۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ 27 February 2019
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: فردا ۲ هزار و ۲۱۷ نفر در آزمون سراسری قرآن کریم شرکت می‌کنند.

به گزارش فارس، مرادی‌نور در جمع خبرنگاران از برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در همدان خبر داد و اظهار کرد: یکی از فعالیت‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و سایر سازمان‌های دیگر دنبال می‌کنند، پرداختن به آموزش و تبیین مفاهیم قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه تمسک به قرآن زمینه‌ساز پیروزی است اضافه کرد: اگر زندگی خود را با قرآن پیش ببریم سعادت دنیوی و اخروی را نصیب خود و جامعه خواهیم کرد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه در استان همدان ۵ هزار و ۷۰۰ فعال قرآنی داریم از فعالیت ۳۵ موسسه قرآنی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ۵۹۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان وجود دارد گفت: در کانون‌های مساجد اکثریت برنامه‌های ما قرآنی است و طرح تلاوت نور در ۷۵۰ مسجد استان همدان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۱۷ نفر در آزمون سراسری قرآن کریم شرکت می‌کنند یادآور شد: آزمون کتبی است که شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، قرآن کریم و مفاهیم و معارف اهل بیت (ع) با هم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در دو بخش برگزار می‌شود یادآور شد: در بخش کتبی شامل جزء، جزء ۱۰ و جزء ۲۰ قرآن است که سه ساعت بعد از آزمون نیز نتایج از طریق سایت وزارت ارشاد اعلام می‌شود.

مرادی‌نور بیان کرد: در آزمون فردا مدیرکل امور قرآنی استان‌های وزارت ارشاد به علاوه ناظرانی از استانداری و تهران حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۲۳۲ نفر در جزء ۳۰ قرآن کریم آزمون شرکت کرده‌اند یادآور شد: در بخش حفظ قرآن کریم ۷۶۷ نفر و در بخش مفاهیم ۲۱۷ نفر حضور دارند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه بخش دوم این آزمون به صورت شفاهی است افزود: برگزاری بخش شفاهی آزمون با اوقاف است.

وی با بیان اینکه جشنواره آیات قرآن نیز اوایل اردیبهشت‌ماه ۹۸ برگزار می‌شود یادآور شد: آثار فراخوان شده و برندگان نیز مشخص شده است.

مرادی‌نور با اشاره به اینکه یکی از کار‌های شاخص دبیرخانه امور مساجد برگزاری مسابقات قرآنی از جمله جشنواره قرآنی مدهامتان است تصریح کرد: دهم اسفندماه این مسابقات در دو گروه سنی ۸ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۴۰ میلیون تومان به کانون‌های مساجد کمک شده است افزود: اکثریت فعالیت‌های کانون‌های مساجد، قرآنی و با محوریت قرآن است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پایان تصریح کرد: جشنواره تصویرسازی آیات با ۷۰ میلیون تومان برگزار شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار