اختتامیه بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 27 February 2019
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: موسیقی هنر بسیار اصیلی است که تقلب پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، علی مرادی‌نور در مراسم اختتامیه موسیقی فجر استان همدان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: با برگزاری جشنواره‌های به این باشکوهی در این استان به این باور رسیدیم که کار‌ها را باید به جوانان سپرد.

وی با بیان اینکه هنرمندان دارای هنری فاخر هستند که بسیار ارزشمند و حاصل اندیشه است، تصریح کرد: هنر موسیقی در شادی نشاط و یا حزن جامعه تأثیر بسیاری دارد چرا که موسیقی از جمله هنر‌هایی است که عقلانیت و تفکر را پشتوانه خود می‌کند.

مرادی‌نور با بیان اینکه امروز حاصل تلاش هفت شبانه روز انجمن موسیقی استان و دوستان هنرمند این حوزه را به تماشا نشسته‌ایم، خاطرنشان کرد: نظارت، مدیریت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری جوانان و اهالی هنر وظیفه اصلی ارشاد است.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر استان همدان نیز در این برنامه با بیان اینکه پس از فراخوان ۲۷ گروه آثار خود را ارسال کردند که از بین آن‌ها ۱۴ گروه شامل ۱۱ گروه سنتی و سه گروه هم در حوزه پاپ پذیرفته شدند، گفت: از گروه‌های مطرح کشوری از جمله گروه همایون و گروه ارکستر وزیری هم برای اجرای برنامه در این ایام دعوت شد.

علی آقامحمدی برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و نمایشگاه آثار سازندگان ساز را از برنامه‌های دیگر جشنواره دانست و افزود: یکی از بخش‌هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفت، موسیقی عاشیقلر بود که در همین راستا برای نخستین بار استاد محمد نجیمی از گلستان و چندین عاشیق همدانی دعوت شدند.

وی با تأکید براینکه ما امسال فقط اجرای کنسرت نداشتیم، یادآور شد: امسال این جشنواره از حالت رقابتی به رفاقتی تغییر کرد.

در ادامه از استاد حسن‌ناهید و استاد کیوان ساکت در میان تشویق حاضران تجلیل به عمل آمد، همچنین توسط انجمن موسیقی همدان از چند تن از پیشکسوتان موسیقی همدان از جمله مسعود فریدونی نوازنده سنتور، حق‌رضا فطری نوازنده تار و خواننده، اصغر بهرامی نوازنده سنتور، اصغر کریمی منسوب نوازنده تمبک، ماشاءالله رسام نوازنده ساز‌های محلی، مسعود اسلامیه خواننده، علی کوثرنژاد نوازنده سازنده سنتور، جمشید منطقی نوازنده سنتور و قانون و سیاوش دیهیمی تقدیر به عمل آمد.

همچنین از ۱۴ گروه شرکت کننده در این جشنواره با اهدای لوح یادبود و ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار