عاطفه رازعی بیان کرد: اجرایی شدن و تسهیم کردن زنان در تصمیم گیری‌های کلان و توزیع عادلانه جنسیتی در پست‌های مدیریتی باید با جدیت بیشتری انجام شود. 
کد خبر: ۷۱۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 25 February 2019
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، گفت: نگاه بسیار خوبی در استان نسبت به زنان وجود دارد. 

به گزارش ایسنا، وی با اشازه به روز زن، اظهار کرد: در بسیاری از موارد، تصمیم گیری در خصوص خانواده و مسائل مربوط به زنان، به عهده‌ی مردان است و شاید خیلی از تصمیمات به همین دلیل نتیجه‌ای ندارد. 

وی با بیان اینکه، مشکلات و موانع را می‌توان از جنبه‌های مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی بررسی کرد، افزود: عامه‌ی مردم باید، حضور زنان در جامعه و سهیم شدن آنان و قبول مسئولیت و تاثیر آنان در جامعه را باور کنند. 

زارعی با بیان اینکه پذیرش زنان در جامعه از سوی فرد و جامعه مسأله‌ی مهمی است، یادآور شد: در بسیاری از موارد، در طی سال‌های طولانی مسئولیت‌های مهم اجتماعی به مردان واگذار شده و مردم در بعضی از جوامع به این باور رسیده‌اند که انجام وظیفه‌های مهم از عهده یک زن خارج است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، تأکید کرد: این دیدگاه که زن در هر شرایط باید در محیط خانواده بماند، به شدت مخرب است و باید اصلاح شود. 

وی با انتقاد از بعضی سیستم‌های آموزشی، ذکر کرد: در برخی سیستم‌های آموزشی، به دختران می‌گویند، برای چه تلاش می‌کنی، کار یک زن خانه‌داری و بچه داری است، در صورتیکه یک زن علاوه بر کار‌ها و امور مربوط به خانواده، توانایی انجام مسئولیت‌های اجتماعی را دارد و به رشد و تکامل جامعه کمک می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: برای دادن مسئولیت و اقدامات اجرایی به جامعه‌ی زنان، باید زنان توانمند و تاثیر گذاری در جامعه تربیت و الگو‌های مناسب ترسیم کرد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اضافه کرد: هم مردان و هم زنان باید جامعه‌ای برای نسل بعد به یادگار گذارند که باعث افتخار و سربلندی آن‌ها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار