سعید گلستانی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک همایشی با عنوان مجازات‌های جایگزین حبس در استان برگزار می‌شود بیان کرد: قطعاً در این همایش موارد لازم برای قضات توجیه می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 23 February 2019
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از برگزاری همایش مجازات‌های جایگزین حبس در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، گلستانی با اشاره به برگزاری جلسه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در اجرای ماده ۳۱ دستورالعمل رئیس قوه قضاییه و تسهیل در اجرای ماده ۷۹ قا. م. ا. و آیین‌نامه اجرایی آن اظهار کرد: طی سه سال گذشته معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، برنامه مجازات‌های جایگزین حبس را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به معاونت‌های استانی سراسر کشور ابلاغ شده است گفت: پیرو نامه رئیس کل دادگستری در خصوص دستورالعمل ماده ۳۶ و ماده ۷۶ به منظور کاهش جمعیت کیفری، لازم بوده هماهنگی بین بخشی صورت گیرد تا بتوان در اجرای این برنامه موفق عمل کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه در اجرای مجازات‌های جایگزین حبس موانعی وجود دارند که لازم بوده برطرف شود عنوان کرد: در جلسه‌ای با حضور دادستان مقرر شد که طی نشستی این طرح برای قضات تشریح شود.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک همایشی با عنوان مجازات‌های جایگزین حبس در استان برگزار می‌شود بیان کرد: قطعاً در این همایش موارد لازم برای قضات توجیه می‌شود.

گلستانی بیان کرد: در راستای اجرای قانون جایگزین حبس تاکنون در استانداری همدان سه جلسه تشکیل و با حضور دستگاه‌های پذیرنده آیین‌نامه اجرایی ماده ۷۹ کاملاً تبیین شده و این نهاد‌ها آمادگی خود را برای پذیرش محکومین اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به تدوین کتاب «ترمیم جای تنبیه» گفت: این کتاب تا پیش از برگزاری همایش چاپ و در اختیار قضات قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان افزود: استفاده از ظرفیت‌های آزادی مشروط، تعلیق و تعویق مجازات می‌تواند در مجازات‎های جایگزین حبس راهگشا باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار