ماینده مردم تهران محمود صادقی گفت: یک عبارتی وجود دارد که ما در انقلاب چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم و اگر به روز‌های اول انقلاب برگردیم روشن می‌شود که یکی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات ملت اجرای عدالت بوده و همه در نفی رژیم دیکتاتوری متحد بوده و آن همان چیزی بود که ما می‌خواستیم.
کد خبر: ۷۱۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 20 February 2019

نماینده مردم تهران در جمع دانشجویان دانشگاه ملایر با گریزی به روز‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یک عبارتی وجود دارد که ما در انقلاب چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم و اگر به روز‌های اول انقلاب برگردیم روشن می‌شود که یکی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات ملت اجرای عدالت بوده و همه در نفی رژیم دیکتاتوری متحد بوده و آن همان چیزی بود که ما می‌خواستیم.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، محمود صادقی عنوان کرد: نقطه مطالبه مردم این بود که نظامی می‌خواستند که استبدادی نباشد و مبتنی بر برنامه‌های دینی بوده و نظامی داشته باشیم که در نفی تبعیض و ظلم و ستم باشد.

وی تصریح کرد: ما اگر مطالعه داشته و سیر مبارزان را از مشروطه تا زمان انقلاب بگویم نقطه مشترک آن نفی استبداد بوده و در نظام مشروطه نیز مردم انقلابی می‌خواستند که مبتنی بر عدالت، مجلسی موفق به دور از استبداد و.. باشد، اما دیدیم که در نظام مشروطه چنین چیزی محقق نشدو حتی استبداد داخلی و وابستگی به استبداد خارجی نیز شکل گرفته و مردم را رنج می‌داد.

صادقی یادآور شد: در انقلاب اسلامی آنچه امام را تبدیل به یک رهبر جامعه و مردمی کرد این بود که گفتمان امام یک گفتمان جامع بود و همه مطالبات را پوشش می‌داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی مارکسیسم‌ها و حزب توده ملی گرا‌ها و همه اقشار زیر چتر انقلاب بوده و گفتمان امام را پذیرفته بودند.

وی اضافه کرد: مهمترین تحولی که اتفاق افتاد تحول حکومت اسلامی به جمهوری اسلامی بود و این مهمترین تحول نهضت امام از سال ۴۲ تا ۵۷ بود.

صادقی خاطر نشان کرد: در واقع رای مردم سازنده این حکومت است و جمهوری اسلامی دو گانه نیستند و جمهوری از عدل اسلامیت گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: آشتی میان اسلام و جمهوریت و در هم آمیختگی را در انقلاب اسلامی می‌بینیم و هنوز یک سال از انقلاب نگذشته بود و در آذر ماه قانون اساسی ما مصوب شد و مشخص شد که ما در قالب این اصول چه می‌خواهیم.

نماینده مردم تهران خاطر نشان ساخت: اجرای قانون اساسی مانند زمانی که ما مطالبه کردیم نیاز به مجاهدت پیگیری دارد و یک شبه ممکن نمی‌شود مردم در این قانون مدار هستند.

وی تاکید کرد: از نظر قانون اساسی هیچ منصبی حکومتی مادام العمر نیست، در صورت نداشتن صلاحیت منصب می‌تواند عزل شود.
 
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از خواسته‌های مردم این بود که قدرت به رای مردم پیوند بخورد و این در قانون اساسی ما محقق شده است.

صادقی افزود: متاسفانه بسیاری از خواسته‌های مردم روی کاغذ آمده، اما در عمل محقق نشده که بایستی به عمل تبدیل شود.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی در طول چهل سال گذشته خدمات گسترده‌ای انجام داده و ما اگر نقد می‌کنیم دولت و نظام را باید نقد کنیم، نقدی همه جانبه و منصفانه باشد.

وی گفت: در حوزه آموزشی و علمی نرخ با سوادی در ابتدایی انقلاب ۴۸ درصد بوده در سال ۹۸، ۸۸ درصد رسیده است و تعداد دانشجویان از ۱۶۰ هزار نفر به ۴ میلیون رسیده است نسبت دانشجود از ۴ درصد به بالای ۴۷ درصد رسیده است.

عضو کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی افزود: شاخص‌های مختلفی را دربخش علمی و آموزشی داریم که در سال ۵۶ سن امید به زندگی حدود ۵۶.۶ درصد بوده که در سال ۹۷ به ۷۵ سال رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: پیشرفت‌هایی در حوزه حمل و نقل، خطوط ریلی، انرژی و آزاد راه‌ها از ۱۳۷ کیلومتر به ۲ هزار و ۴۰۱ کیلومتر افزایش پیداه کرده است و مسکن روستایی، شهری، آب شرب روستایی سالم و.. از اقدامات و حوز‌های مختلف افزایش و پیشرفت‌هایی داشته ایم.

وی با بیان اینکه با این وجود یکی از مشکلات و نقص‌ها این بوده که توسعه متوازن اتفاق نیفتاده است، گفت: این توسعه متوازن و مبتدی آمایش سرزمینی نبوده است.
 
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از شاخص‌های مهم شکاف فقر و غنا است که به نظر می‌آید که ما در این شاخص خیلی موفق نبودیم، اما توفیقاتی هم داشتیم، شاخص نسبتا رشد داشتیم، اما رشد خوبی نبوده و این نشانگر فاصله طبقانی است.

صادقی گفت: در شاخص توسعه سیاسی نظام ما از شاهنشاهی به جمهوری تبدیل شده که ما طی چهل سال گذشته تقریبا سالی یک انتخابات داشتیم که این انتخابات در فرایند‌های مختلف بوده است، به هر حال ۴۰ تا انتخابات داشتیم، تمرین دموکراسی و مردم سالاری بوده است.
 
وی با بیان اینکه حتی در کشور‌های پیشرفته نیز این بلوغ سیاسی یک شبه به دست نمی‌آید بیان کرد: مردم ما یاد گرفتند که از طریق صندوق رای خواسته‌های خود را بگویند، برخی که به صندوق رای اعتقا ندارند تلاش می‌کند که مردم را از صندوق رای نا امید کنند و عده‌ای نیز هستند که می‌خواهند این مسیر را به نفع خود تغییر دهند 

وی در ادامه افزود: ما الان در بحث اقتصادی و آزادی دچار مشکل هستیم و یکی از سر فصل‌های رهبری هم که اخیرا فرمودند مبتنی بر عدالت بود که استقبال کردیم، همکاری کنیم برای تحقق این رهنمودها آیا ما روند کاهشی نداشتیم و یک توده چرکینی که مشروعیت نظام را زیر سوال می برند.

صادقی ادامه داد: اگر نمایندگان مردم که وابسته به حاکمین نباشند و شجاع باشند جلوی خیلی از مسائل گرفته می شود، ساختار دیگر هم قضات هستند و باید با دانش باشند، اما مدیریت طوری است که واقعا برخی قضات خود ما در حاشیه هستند.

وی در پایان با تاکید براینکه رسانه ها امروز یکی از ابزارهای مهم هستند گفت: اگر رسانه مستقل باشد از فساد جلوگیری می کند.

اگر رسانه ها مستقل باشند از فساد جلوگیری می کنند/ سر فصلهای رهبری مبتنی بر عدالت است/ برخی قضات در حاشیه هستند/ نمایندگان مردم نباید وابسته به حاکمیت باشند

 

اگر رسانه ها مستقل باشند از فساد جلوگیری می کنند/ سر فصلهای رهبری مبتنی بر عدالت است/ برخی قضات در حاشیه هستند/ نمایندگان مردم نباید وابسته به حاکمیت باشند

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار