جمشید محمدی با بیان اینکه صدقات در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل با دو درصد رشد همراه بوده است، گفت: نیکوکاران همدانی در سال ۹۷، ۹ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 19 February 2019
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: خیران همدانی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۹ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.
به گزارش ایکنا، وی با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.
محمدی با بیان اینکه منطقه یک، دو و سه همدان بیشترین میزان پرداخت صدقه را در سال جاری داشته است، گفت: سه میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان صدقه جمع‌آوری‌شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با یادآوری اینکه در ۱۰ ماهه سال گذشته هشت میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان صدقه پرداخت‌شده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال صدقات پرداختی به ۱۱ میلیارد تومان نیز برسد.
وی با تأکید بر اینکه صدقه جمع‌آوری‌شده از هر محل در همان‌جا هزینه می‌شود، گفت: مبالغ صدقه بر اساس موازین شرعی و نوع نیاز‌های مددجویان هر منطقه به حوزه‌های مختلف خدماتی این نهاد تخصیص داده می‌شود و هم‌زمان با جمع‌آوری هزینه می‌شود.
محمدی با بیان اینکه با بهره‌گیری از روش‌های نوین و الکترونیکی تلاش داریم روند رسیدگی به امور فقرا را تسریع کنیم، افزود: با تکیه بر روش‌های سنتی به‌خوبی نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت باشیم که استفاده از گوشی‌های همراه، اپلیکیشن، عابر بانک، خودپرداز بانک‌ها و سامانه‌های پیامکی را برای امور خیرخواهانه در دستور کار قرار داده‌ایم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه با جایگزین شدن روش‌های الکترونیکی و نوین خیران به‌سادگی می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دهند، اعلام کرد: این امر شفاف‌سازی هزینه کرد کمک‌های مردمی را نیز به دنبال دارد که موجب ارتقای اعتماد عمومی به کمیته امداد استان اردبیل خواهد شد.
وی با اشاره به روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷، نصب نرم‌افزار‌های کاربردی سکه و سنا، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۸۸۷۷، پرداخت از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا خودپرداز، واردکردن کد #۰۸۱*۸۸۷۷* در تلفن همراه و یا با ورود به سایت www. emdad.ir نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار