بیش از یک ماه است که قیمت مرغ ثبات ندارد و هر روز شاهد قیمت جدید و البته چند نرخی بودن آن هستیم. مردم به دنبال مرغ ارزان قیمت هستند و فروشگاهی که مرغ را حتی ۲۰۰ تومان ارزانتر از سایر مغازه‌ها عرضه می‌کند، مردم جذب آن می‌شوند.
کد خبر: ۷۱۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 19 February 2019
مرغ دولتی با قیمت کیلویی ۱۳ هزار تومان که قرار بود حداقل تا زمان ثبات بازار مرغ، در فروشگاه‌های حاشیه شهر همدان توزیع شود، متاسفانه فقط سه روز توزیع شد.

به گزارش تسنیم، پس از گرانی افسارگسیخته انواع گوشت قرمز در همدان، مردم برای تامین نیاز‌های روزمره خود به گوشت سفید روی آوردند، اما قیمت این نوع گوشت نیز در طول ۶ ماه افزایش صد درصدی داشته است.

بازار کسب و کار مرغ فروشان چنگی به دل نمی‌زند و تقاضای مردم نسبت به ماه‌های گذشته بسیار کاهش یافته، چراکه مردم دیگر قدرت خرید چندین عدد مرغ را ندارند و بر اساس اظهار مرغ فروشان، میانگین خرید هر مشتری یک الی دو عدد مرغ است.

بیش از یک ماه است که قیمت مرغ ثبات ندارد و هر روز شاهد قیمت جدید و البته چند نرخی بودن آن هستیم. مردم به دنبال مرغ ارزان قیمت هستند و فروشگاهی که مرغ را حتی ۲۰۰ تومان ارزانتر از سایر مغازه‌ها عرضه می‌کند، مردم جذب آن می‌شوند.

هفته گذشته بود که رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان از توزیع مرغ دولتی با قیمت ۱۳ هزار تومان در فروشگاه‌های حاشیه شهر خبر داد و گفت که این توزیع حداقل تا دو هفته ادامه خواهد داشت. اما عمر توزیع مرغ دولتی بسیار اندک بوده و فقط سه روز توزیع شده است.

۵۱ تن مرغ دولتی ۱۳ هزار تومانی توزیع شده است

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: در طول سه روز، ۵۱ تن مرغ دولتی با نرخ ۱۳ هزار تومان در فروشگاه‌های حاشیه شهر همدان توزیع شده است.

جواد عاشوری اظهار داشت: قرار بود توزیع مرغ ۱۳ هزارتومانی در طول مدت بیشتری توزیع شود، اما متاسفانه سازمان صنعت، معدن، تجارت تنها ۵۰ تن مرغ را برای توزیع در اختیار ما قرار داد.

وی تصریح کرد: وظیفه تامین و تهیه مرغ بر عهده ما نیست، مسئولیت ما توزیع و نظارت بر واحد‌های مرغ فروشی و جلوگیری از گرانفروشی است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: امروز قیمت هرکیلو مرغ در بازار همدان ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است بنابراین هیچ فروشگاهی حق گرانفروشی ندارد.

عاشوری اظهار داشت: جوجه ریزی به خوبی انجام شده و پیش بینی میکنیم که در هفته‌های آینده شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ باشیم.

وی به قیمت مرغ زنده در مرغداری‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری‌ها بین ۹ هزار و ۶۰۰ تا ۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان اضافه کرد: قیمت هر شانه تخم مرغ هم در بازار همدان بین ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان است که این قیمت با توجه به وزن و سایز تخم مرغ‎ها متغیر است.

اگر بازار مرغ به همین روال پیش برود، افزایش قیمت مرغ و کمبود آن در روز‌های پایانی سال که میزان تقاضا بالا میرود، دور از انتظار نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار